Coca-Cola tähelend Venemaal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Coca-Cola joogid.
Coca-Cola joogid. Foto: SCANPIX

Coca-Cola müük oli neljandas kvartalis esmakordselt alates aastast 2003 kõigil peamistel turgudel tõusuteel. Suure janu poolest paistsid silma arenevad turud, eriti Venemaa.

Mullusega võrreldes kasvas neljanda kvartali müük 5 protsendi jagu, kasvavat Coca-Cola jookide tarbimise trendi näitasid ka USA, Lääne-Euroopa ja Jaapan.

Tegevjuht Muhtar Kent ütles, et müük oli kasvus kõigil turgudel, samuti aga kõikide peamiste brändide ja kategooriate lõikes.

«Üle pika-pika aja ei ole enam punast,» ütles ta oma globaalse äri kohta. «Punane tähendab langust, must aga tõusu kõigi protsentide poolest. Ja punast polegi, kõik on must.»

Arengumaades jätkus mehine müügikasv. Venemaal oli tõus 31 protsenti, Indias 12, Brasiilias ja Mehhikos vastavalt 7 ja 8 protsenti mullusega võrreldes.

Ainult Hiinas osutus müügimaht 3 protsenti väiksemaks, mis aga pidavat peamisel peegeldama müügikampaaniate ajastust, mis rihiti sealse uue aasta pidustuste pihta.

Paha polnud minek ka Põhja-Ameerikas, kus firma nimijoogi müük kasvas terve protsendi, mullideta jookide müük aga 7 protsendi võrra.

Ka Ida-Euroopas pidavat nõudlus taastuma.

Kent ütles Financial Timesile, et tema arvates on head numbrid tunnistuseks firma pingutustest kõikidel turgudel ning tõestavad samuti, et «investeeringutega jätkamine ja brändi pidev tugevdamine» ka majanduslanguse päevil tasus ennast ära.

«Kui taastumisest rääkida, siis on pilt – kergelt väljenduses – ikka veel üsna ebaühtlane… Aga ma usun, et olukord on stabiilsem ja väga suuri raputusi enam ei kardeta.»

Kenti eesmärk Coca-Cola ja ta villijate jaoks on kogukäibe kahekordistamine aastaks 2020. Summa oleks 200 miljardit dollarit, 60 protsenti kasvust tuleks arenevatelt turgudelt.

2010. eelarveaastal tuli 40 protsenti Coca-Cola kasvust Hiinast, Venemaalt, Indiast ja Brasiiliast.

Netotulu osutus aastatagusega võrreldes enam kui kahekordseks: 5,78 miljardit dollarit ehk 2,46 dollarit aktsia kohta. Teatud roll on siin ka omaenda suurima villija  Coca-Cola Enterprisesi USA osakonna ostmisel oktoobris.

Kogukäive kerkis 40 protsendi võrra 10,49 miljardi dollari peale.

Coca-Cola aktsiad New Yorgis olid börsipäeva lõpuks kergelt üleval, makstes 63,15 dollarit.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles