Vaade kampaaniale: Statoili raadioklipp «Kaheraudne»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mart Mikk
Mart Mikk Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Kampaania aeg ja koht: 31. jaanuar kuni 13. veebruar raadiokanalites SkyPlus, Energy FM, Power Hit Radio, Elmar

 

Täna on on vaatluse all Statoili nädala lõpuni kestev raadiokampaania uuele hot dog`ile.

Esmalt kommenteerib seda raadiojaamade grupi Sky Media copywriter Avo Kont, siis saab sõna Statolili kontseptsioonijuht Kai Realo ja lõpuks tegijate nimekiri. Klipi osaliste pildid fotoaknas.

 

Eksperdi kommentaar, Avo Kont: «Klassikaline vestern, üksik linnake keset Texase ääretut pärapõrgut. Õhk on preeriatolmust ja aimatavast elektrist paks, kohe, kohe läheb madinaks.

Võib aimata, et linnakesse imbunud lindprii on sihikule võtnud järjekordse pangakontori tühjendamise. Preeriataevas on punaseks tõmbunud, oodata on kõva madinat ... Kuid, tüng!

Kõik mida me eeldame ja silme ette maname - püssirohusuitsust läbi imbunud Clint Eastwoodi ja Lee Van Cleefi omavaheline duell -, muutub hetkega tolmuks. (Toimetajalt: näitlejate rollipilt filmist «Mõne dollari pärast» imdb.com leheküljelt siin.)

Kõik silme ette manatu lõhub positiivsusest pakatav teenindaja, kes ilmselgelt ei ole olukorra tõsidustest aru saanud. Ja kui arvatav lindprii oma kaheraudsest juttu teeb, hakkab see malbe preerialilleke ilusast talvest vatrama?

Oot, oot – misasja!!!

Ja seegi ei ole veel kõik! Kohe minnakse jututeemaga edasi ning peagi selgub, et kaheraudne, mida mina ekslikult kujutasin kurjami armutuks töövahendiks olema, osutub hoopis hot dog'i tellimuseks?!?

Nii ongi kogu silme ette kangastunud vestern korraga taandunud palaganiks, tegevus, mis ennist ilmselgelt Metsikus Läänes toimus, on ümber kandunud urbanistlikusse linnadžunglisse  – hüvasti klintiistvuudilikud ja liivankliifilikud kangelased; hüvasti püssirohu suits ja hobused; aidaa kenad neidised, viski ja liigagi korralikud Texase korravalvurid! Tere tulemast Statoili!

Njahh, klassikaline reklaam, klassikalise ülesehitusega. Ühel hetkel kappad Pegasusega üle seitsme mäe ja mere, ning teisel hetkel rebitakse kohe vägisi reaalsusesse tagasi. Seda kõike vaid selleks, et saaksid longus päi ja luriseva ninaga, läbi paksu linnasudu lonkida ja Statoilist lohutuseks kaheraudse tellida.

Mulle isiklikult reklaam meeldis. Toote nimetus «Kaheraudne», millele kogu reklaam on ju üles ehitatud, on igati mänguline, ja lubab jutustada mistahes lugu. Tundub, et agentuuri copywriterile oli just vesterni žanr igati meelepärane ning ehitades jutustatava loo justnimelt olevikule, andis selline huvitav nüanss reklaamile juurde lennukust ning igati vajalikku värvi.

Stuudio helirežii oli absoluutselt igati nüansirikas ja õnnestunud. Ilmselgelt teeb head meelt sageli häid ideid põrmustav aja faktor (on ju nii teles kui ka raadios iga sekund arvel), õnneks pole sel korral sekundeid kokku hoitud. Kui nüüd natukenegi viriseda, siis diktori hääle osas, oleks oodanud pisut mahlakamat ja rikkamat tämbrit. Kes teab võiks seda otsust ju kommenteerida.

Teisalt võiks ju diskuteerida, et kas vesterni sisse elamiseks kasutatud taustahelid FM sagedustel (st. raadios) üldse välja joonistuvad, või mitte. Kuid see on kahjuks sedavõrd tehniline jutt, et paremal juhul ajaks see pooled lugejad haigutama, ning teine osa keelduks edaspidiselt lugemisest juba tükk maad kategoorilisemas vormis.

Samas, kuulates antud klippi ei tekkinud kordagi kahtlust, et kui mul tõesti peaks kunagi «Kaheraudse» isu peale tulema, siis ma ta ka tellin. (Kui mul üldse peaks selline isu tekkima, ;)).»

 

Kliendi eesmärk, toote positsioneerimine

Eesti Statoili kontseptsioonijuhi Kai Realo sõnul on kampaania eesmärgiks uue toote turuletoomisel selle eripärastele omadustele tähelepanu juhtimine.

Kai Realo: «Eesti Statoil on hot dog’e müünud ettevõtte algusaegadest alates, kokku juba ligi 20 aastat, mistõttu on selles kategoorias uudistooted küll väga oodatud, kuid arvestades tarbijate tugevalt väljakujunenud eelistusi, võivad uudistooted jääda ilma avaliku meediakampaaniata piisava tähelepanuta.

Uus hot dog, milles üks sai mahutab kaks vorsti, sai oma nime «Kaheraudne» koheselt kui info uudistootest koos pildiga jõudis tootejuhtideni.

Agentuuriga koostöös jõuti arusaamisele, et kuna suure tõenäosusega saab toote hüüdnimeks ka tarbijate seas «Kaheraudne», siis ehitati kogu kampaania just sellele tootenimele tuginedes. Lisaks raadioreklaamile töötati välja ka reklaamplakatid Statoili teenindusjaamade jaoks (plakat nähtav klipi kuulamisakna kujunduses – toim.)

Statoili «Kaheraudse» peamiseks sihtrühmaks on noor mees, kes oma töö või vaba aja veedab peamiselt autoroolis. Kuna «Kaheraudse» hot dog pakub nii maitseelamusee, võimaldades varieerida korraga erinevaid vorste ja kastmeid, kui ka korraliku kõhutäie, siis on toode sihtrühma seas juba populaarsust saavutamas.»

 

Tegijad

Reklaamiagentuur: Age McCann. Kampaania idee töötasid välja Age McCann AD Heiki Urbala, kujundaja Maksim Loginov ja projektijuht Laura Tamm.

Produktsioon, klipi valmistamine: Orbital Vox Stuudiod. Toote pildistas fotograaf Rene Riisalu.

Osatäitjad klipis: näitleja Kadri Adamson ja ooperilaulja Mart Mikk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles