PSA Peugeot Citroën on võtnud nõuks Indiasse minna ja hakata ühtlasi ehitama keskmise suurusjärgu sedaani, mis välismaal läbi lüüa aitaks. Ning vähendaks sõltuvust aneemilisest Euroopa turust.
Peugeot otsib imet Indiast
Lisaks ülaltoodule andis Prantsuse grupp teada, et jõudis mullu omadega taas kasumisse. Ühtlasi ennustatakse endale käesolevaks aastaks veelgi suuremat tulu, peamiselt tänu tegevusele erksamatel arenevatel turgudel.
Peugeot usub, et saab aprilli lõpuks ära maksta ka need 2 miljardit eurot, mis 2009. aastal finantskriisi päevil valitsuselt laenatud 3 miljardist eurost veel tasumata on.
Firma Aasia asjade juht Gregoire Olivier ütles, et India turule siirdumine «peegeldab meie ambitsioone tõusta globaalseks tegijaks».
Peugeot ütles, et pole veel lõplikult ära otsustanud, kus seda uut sedaani tegema hakatakse.
Volkswageni ja teiste konkurentidega võrreldes on Peugeot’l arengumaadele laienemine veninud. Siiamaani on peamiselt keskendutud Lõuna-Ameerikale, Venemaale ja Hiinale, kust ühisettevõte kohaliku Dongfengiga mullu 159 miljonit eurot puhastulu sisse tõi.
Aastaks 2015 kavatseb grupp genereerida 50 protsenti oma müügist väljastpoolt Euroopat. Mullu oli vastav näitaja 39 protsenti.
Peugeot on Volkswageni järel Euroopa number 2. 2010. aasta netosissetulekuna kanti ette 1,1 miljardit eurot. 2009. aastal, mil finantskriis automüügile raske hoobi andis, kogunes neile 1,2 miljardit eurot puhast kahjumit.
Teise poolaasta ärikasum jäi enamike analüütikute ootustele alla.
«Peugeot' tulemused on ilmekas näide sellest, kuivõrd viletsalt massituru masinate müük Euroopas läheb,» kirjutas oma klientidele Sanford Bernsteini analüütik Max Warburton.
Peugeot' kodumaine rivaal Renault ütles hiljuti, et Euroopa turg on «pikas languses» ega jõua kriisieelsete [2007. aasta] müügitasemete juurde tagasi enne aastat 2016.
Peugeot ütles, et nende nägemuses on Euroopa autoturg tänavu «väljakutseterohke» ning et Hiina kasvab 10 protsenti, Ladina-Ameerika 4 protsenti ja Venemaa 15 protsenti.
Firma selgitas, et äri peaks kasvama tänu teisele ühisfirmale Hiinas, mis tekitatakse koos kohaliku ettevõttega nimega Chang. Ning tänu laienemisele Indiasse.
Mis riigilaenu puudutab, siis tahetakse pool maksmata summast tasuda veebruari lõpuks, ülejäänud 1 miljard eurot aga aprilli jooksul.
Kui Prantsuse valitsus neile 2009. aasta veebruaris laenu lubas – lisaks läks veel 3 miljardit ka Renault’le – lisati abipaketile tingimusena kohustus Prantsusmaal koondamisi vältida.
Copyright The Financial Times Limited 2011.