Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Septembris kasvas Eestis uute sõiduautode müük aastaga 4,8 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Automüük
Automüük Foto: SCANPIX

Tänavu müüdi septembris 1905 uut sõiduautot, mis ületas mulluse müügi 88 auto ehk 8 protsendi võrra; üheksa kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 17 414 uut sõiduautot ehk 11,2 protsendi võrra rohkem kui möödunud aastal samal perioodil.

Jätkuvalt on populaarsuse edetabeli tipus väiksemad keskklassi autod, milliste osakaal oli septembri müügis 27,9 protsenti. Teiseks enim osteti keskmiseid maastureid ja kolmandaks keskklassi autosid. Septembris läks eksporti 92 sõiduautot, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Automarkidest oli septembris jätkuvalt populaarseim Toyota 339 müüdud sõiduautoga. Edetabeli teise ja kolmanda kohal asusid Škoda ja Honda, vastavalt 229 ja 137 müüdud autoga. Üheksa kuu kokkuvõttes moodustavad esikolmiku Toyota, Škoda ja Volkswagen. Mudelitest oli edukaim Škoda Octavia 92 müüdud autoga, järgnesid kaks Toyota mudelit Avensis ja Auris. Samad mudelid moodustavad esikolmiku ka üheksa kuu kokkuvõttes.

Tarbesõidukite turul toimus septembris kerge langus, aga üheksa kuu kokkuvõttes on turg plussis. Septembris müüdi võrreldes eelmise aastaga 10,2 protsenti vähem tarbesõidukeid, aga üheksa kuuga on turg võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud 10,5 protsenti.

Enim müüdi septembris Peugeot tarbesõidukeid, milliseid anti klientidele üle 62. Järgnesid Renault 57 ja Škoda 47 müüdud sõidukiga. Üheksa kuu kokkuvõttes moodustava esikolmiku Peugeot, Citroen ja Renault. Veokite segmendis oli septembris edukaim Scania 36 müüdud veokiga ja teiseks enim läks kaubaks Mercedes-Benzi veokeid, milliseid müüdi 20.

Tagasi üles