Viimased täpsustused pakendiseaduses pakendite tagasivõtu nõuete osas tehti 2008. aasta kevadel.
«Igasuguse rikkumise esmane ja tüüpiline vastuväide on teadmatus nõuetest. On paraku ilmne, et väga sageli ei ole neist tahetudki midagi teada. Küllap ka seetõttu, et järelevalveliselt pole tuntavat survet olnud,» nentis Eek.
Tagatisrahata pakendi tagasivõtu osas on see tema sõnul esmaselt kolme akrediteeritud nn konteinerkogumisega tegeleva pakendiorganisatsiooni ülesanne. Nende kodulehtede andmetel on näiteks Paldiskis kokku 18 tagatisrahata pakendite tasuta tagastamise kohta.
Pakendiseaduse kohaselt peaks kohalikel omavalitsustel olema selliste pakendiorganisatsioonidega eraldi lepingud, milles kõik pakendijäätmete kogumise üksikasjad on täpsustatud. Lepingud peavad olema kooskõlas omavalitsuse volikogus kinnitatud kohaliku jäätme-eeskirjaga ja kogumiskohtade info elanikele kättesaadavaks tehtud, sealjuures ka kodulehe kaudu.
Paldiski linnavalitsuse tegevus selles osas on Eeki sõnul paraku puudulik - kogumise nõuded ja info jäätme-eeskirjas on aegunud seisuga 2007. detsember, esitatud on puudulikku ja isegi eksitavat teavet, kogumiskohtade infot kodulehel pole jne.
Linnavalitsusel on keskkonnajärelevalve seadusest tulenevalt samuti üldised järelevalvevolitused. Kuivõrd neid on rakendatud, pole Eeki sõnul teada.
Keskkonnaministeerium korraldab tema kinnitusel pakendi- ja jäätmeseaduse-alaseid teavitusseminare iga olulisema seadusemuudatuste paketi vastuvõtmise järel. Nii toimus see ka pakendiseaduse viimasel ulatuslikumal muutmisel 2008. aasta kevadel.
«Meil on väga hea koostöö Eesti Kaupmeeste Liiduga, kellega on toimunud eraldi seminar pakendiseaduse teemal jms. Paraku on just arvukaid väikekaupmehi sellistele teavitusüritustele keeruline kaasata, kui nad ise huvi üles ei näita,» tõdes Eek.