Sellel hetkel tahaksime endalt küsida: kas ma pean tõesti sellele ettevõttele truuks jääma, kui nad maksevõimelisi kliente niimoodi kohtlevad? Kui ümberringi on nii palju muid võimalusi, mida kasutada, siis kas ma pean tõesti raiskama emotsionaalset energiat teenusele, millele ei saa kindel olla või mida ei saa kasutada? Vahendab Erply blogi.
Ettevõtted on pidevalt surve all, et kasumit suurendada ja osanikke rahuldada. Seepärast on arusaadav, et just tugiteenused on esimene koht, kust kulusid kokku hakatakse tõmbama. Nõnda toimides unustavad aga ettevõtted, et klienditeenindus on sama oluline kui müüdav kaup või pakutav teenus ise. Esitan viis põhjust, miks klienditeenindus peab alati esmatähtsate asjade hulka kuuluma.
Kui klient ei saa ettevõtte toodet kasutada, lõpetab ta ettevõtte poole pöördumise
See on kõige ilmselgem põhjus, aga ometi tundub, et paljude ettevõtete juhte ei näi see karvavõrdki huvitavat. Inimene, kes helistab klienditeenindusele ega saa oma murele lahendust või keda muserdab probleemiga tegelemise ajakulu, lihtsalt lõpetab teenuse kasutamise, põhjustades ettevõtte läbimüügi vähenemise.
Ettevõtte kuvandi loob klienditeeninduse tase
Pole sugugi harvad juhud, kui aastakümneid tegutsenud ettevõtted, kes pakuvad menukat toodet ja kellel on lojaalsed kliendid, saavad tunda negatiivse kuvandiga kaasnevat kahju. Vaatame näiteks ettevõtet Dell. Mu hiljutine kõne nende klienditeenindusele, et pärida ühe uuendamist vajava arvutiosa kohta, tõi kaasa palju tühja tööd. Esmalt suunati mind rahvusvahelisse kõnekeskusesse (Ameerika Ühendriikide teenindamiseks mõeldud ajal), kus mulle esitati hulk küsimusi – ehkki ma helistasin otse klienditeeninduse numbrile –, enne kui mind suunati konkreetse äriüksuse juurde, kus minuga rääkinud isik andis mulle vale infot. Kokkuvõttes tellisin ma toote, mis osutus minu arvuti jaoks liiga suureks, ja nüüd pean ma selle tagasi saatma. Ettevõtte toode võib ju igati korralik olla, aga kui ma tunnen pärast kliendiks hakkamist, et mind koheldakse teisejärgulisena, siis edaspidi ma selle ettevõtte kaupa enam ei osta.