Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rahandusministeerium tahab tõsta gaasiliste kütuste aktsiise (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Alexela avas Pärnus Härma keskuses oma esimese LPG-tankla Pärnu maakonnas.
Alexela avas Pärnus Härma keskuses oma esimese LPG-tankla Pärnu maakonnas. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Rahandusministeerium on teinud valitsusele ettepaneku tõsta alates tuleva aasta juulist vedelgaasi (LPG) ja surumaagaasi (CNG) aktsiise ja ühtlustada need lähtuvalt energiasisaldusest.

Kokkuvõtvalt võiksid plaanitavad muudatused tuua rahandusministeeriumi kalkulatsioonide kohaselt tuleval aastal riigieelarvesse juurde umbes 500 000 eurot lisaraha ja 2018. aastal umbes 600 000 eurot lisaraha, selgub rahandusministeeriumi ettepanekust.

Ettepaneku kohaselt võiks vedelgaasi mootorikütusena maksustada tuleva aasta juulist 30 protsendi tasemel diislikütuse aktsiisimäärast. Selle mõjul tõuseks vedelgaasi jaemüügi liitri hind 52 sendilt 56 sendile, ehk umbes 9 protsenti.

Surumaagaasi mootorikütusena kasutamisel soovitab rahandusministeerium valitsusel kehtestada selle aktsiisimäär alates järgmise aasta juulist 5 protsendile diislikütuse aktsiisist ja 2018. aasta juulist tõsta see 10 protsendile diislikütuse aktsiisist. Kütuse hind tõuseks tanklates eelduste kohaselt praeguselt 0,729 euro tasemelt kilogrammi kohta järgmisel aastal 5 sendi võrra ja ülejärgmisel aastal taas 5 sendi võrra ehk kokku 12 protsenti.

Lisaks sooviks ministeerium ühtlustada kütteainena kasutatavate fossiilsete gaaside aktsiisid energiasisaldusest lähtuvalt. Kuna vedelgaasil kütteainena aktsiisimäär puudub, siis rahandusministeeriumi hinnangul võiks selleks saada 55,2 eurot tonni kohta.

Selle sammu tõttu tõuseks balloonigaasi hind 4,5 protsenti 1,47 eurolt 1,54 euroni kilogrammi kohta. Tööstustes kasutav vedelgaasi hind tõuseks 12 protsenti 470 eurolt 525 euroni tonni eest.

Kuivõrd biometaani omahind, 1,1 eurot kilogrammi kohta, ei ole senini vabal turul konkurentsivõimeline, siis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja keskkonnaministeeriumi ettepaneku kohaselt biometaanile hetkel aktsiise ei kehtestataks. Juhul kui turuolukord muutub ja biometaan on ilma toetusmeetmeteta konkurentsivõimeline fossiilset päriolu surugaasiga, vaadatakse aktsiisipoliitika uuesti üle.

Tagasi üles