Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tihe konkurents sunnib kütusemüüjaid hindu pidevalt muutma (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Autojuhile on kahtlemata tüütu olukord, mil hommikuse tankimise järel on õhtuks kütusehind juba langenud - maailmaturul muutuvate hindade ning kohaliku konkurentsi tõttu tuleb sellega aga leppida.

Alexela kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul mõjutab kütusehinda esmalt maailmaturuhind, mis kõigub pidevalt ning mida omakorda mõjutavad hetkel kehtivad siseriiklikud maksud, viimasena mängib rolli ka konkurents kohalikul kütuseturul.

Circle K Eesti AS mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi lisas, et kuna konkurents Eesti mootorikütuste jaemüügiturul on tõepoolest tihe ning klientide võitmise ja hoidmise nimel pingutavad kõik, siis on vajalik tähelepanelikult jälgida oma teenindusjaamade läheduses tegutsevate konkurentide hinnataset ning vajadusel muuta kütusehindu ka mitmeid kordi päevas.

Neste turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste märkis, et sagedamini võivad hinnad muutuda piirkondades, kus on rohkem erinevate konkurentide tanklaid. Kütuse tarbija on suhteliselt hinnatundlik ning tihedad hinnamuutused peegeldavad ilmekalt aktiivset võitlust turu parimate pakkumiste pärast.

«Hinna muutmise reeglistik on kehtestatud olulise turujõuga ettevõtetele, kelle turuosa on enam kui 40 protsenti – kuna Eesti kütuseturul ei oma ükski ettevõte nii suurt turuosa, reguleerib seetõttu hinnamuutusi konkurents,» selgitas ta.

Olerexi kütuste sisseostujuht ning juhatuse liige Alan Vaht tõdes, et kütusehindade liikumine üles ja alla on läinud tihedaks ning tekitab klientides arusaamatust ja teinekord ka pettumust olukorras, kus mõned tunnid peale tankimist on kütusehind kolm-neli senti madalam.

«Võib ka minna vastupidi, kus peale hommikust tankimist märkab klient, et kütuse päevane või õhtune hind on kuni kaheksa senti kallim. Suurest konkurentsist tulenevalt ongi tekkinud olukord, kus kütusel on tanklates piltlikult hommikune, päevane ja õhtune hind,» rääkis ta.

Vaht lisas, et tähelepanelik ja hinnatundlik klient on kindlasti märganud, millisel ajahetkel ja päeval on hind turul madalaim või kõrgeim ning teeb sellest lähtuvalt ka oma kütusetankimise otsuse.

Vahi arvates on klientide jaoks positiivne see, et konkurents tagab neile parima võimaliku hinna. Seega olukord, mil kütusehinnad muutuvad mitte päevade, vaid tundidega, näitab, et konkurents kütuseturul on ülitihe ning kõik konkurendid jälgivad teineteise hindu. Kui konkurents oleks väike või puuduks sootuks, tähendaks see klientidele aga kõrgemaid hindu.

Tagasi üles