Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Maksuamet sihib Läti vahet sõitvaid kütusemuulasid (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Kütuseaktsiisi tõus sunnib transpordiettevõtteid Lätist üle normi kütust sisse vedama, mistõttu on käibele läinud ka uus termin - kütusemuulad.
Kütuseaktsiisi tõus sunnib transpordiettevõtteid Lätist üle normi kütust sisse vedama, mistõttu on käibele läinud ka uus termin - kütusemuulad. Foto: Eero Vabamägi

Maksuamet jahib transpordiettevõtteid, kes mujalt ostetud kütuselt aktsiisi ei tasu, samas võrreldakse ameti sammu nõela heinakuhjast otsimisega.

«See on kasvav trend, sisuliselt kütuse import, ja skeemina raskem kui muidu maksudest kõrvalehoidmine ja kütusekoguste ühest kohast teise kantimine,» rääkis kütusemüüja Circle K Eesti ehk Statoili keti peadirektor Kai Realo, võrreldes neile klientide vahendusel jõudnud infot sellega, mis kunagi Vene piiril toimus, vahendab Äripäev.

Realo märkis, et transpordifirma võidab, kui Eesti asemel Lätis tankides liitrilt 10 senti kokku hoiab – eriti kui arvestada, et kütusepaaki mahub 1000 liitrit kütust: «Oleme kuulnud ka muuladest – minnaksegi sihilikult tühjema paagiga ja tullakse täiega tagasi.»

Maksuamet on ette võtnud transpordifirmade analüüsi, võrrelnud näiteks ettevõtjate esitatud läbisõiduandmeid käibe või sõidumeeriku andmetega, ning ettevõtetega, kelle läbisõidu- ja kütuseandmete vahel valitseb suurim ebakõla, võtab amet ühendust ja teeb vajadusel järelevalvet.

Ettevõtjate vahelejäämine on aga näiteks õliühingu juhi Toomas Saksa hinnangul nullilähedane, kuna maksuametnik peaks täpselt sellel hetkel peale sattuma, kui keegi kütust ühest paagist teise kallab ja tema hinnangul jookseb ennem magavale kassil hiir suhu, kui et keegi vahele jääks sellega. 

Loe pikemalt Äripäevast.

Tagasi üles