Hiljuti Tallinki suurosaniku Infortari poolt Gazpromilt ära ostetud gaasifirma juhatuse liikme Raul Kotovi kinnitusel loob alles Tallinki laev Eestis selle ärivaldkonna sünniks vajalikud eeldused.
Kuidas mõjutab Tallinki LNG laeva tulek Eesti gaasiäri?
Turg suureneb oluliselt ning esimest korda hakatakse Eestis punkerdama laevu LNGga. Tallinki laeva tulek avab võimaluse ka kõigile järgnevatele potentsiaalsetele huvilistele. Kuivõrd siiani on puudu nii reeglitest kui kogemustest, siis Tallinki esimese laeva tuleku ettevalmistamisega luuakse nii normdokumendid kui tekib ka praktika.
Millisest turumahust alates peate vajalikuks oma terminali rajamist?
Praegu ei ole Eesti oma terminal punkerdamise kindlustamiseks vajalik. Ilmselt tekib väikese terminali vajadus, kui laevu oluliselt lisandub.
Milliseks te hindate võimalust, et mõni teine ettevõte rajab LNG-terminali Eestisse?
Praegu kavandab meile teadaolevalt terminali ehitust Vopak.
Millised on Eesti Gaasi kavatsused lisaks Tallinki laevale LNG pakkumiseks Eestis?
Kuivõrd Eesti Gaas on ajalooliselt seotud gaasiga, siis kõik gaasiprojektid olgu LNG, CNG või gaas torustikest on meile huvipakkuvad. Peame läbirääkimisi punkerdamise teenuse osutamiseks ka teistele ettevõtetele.
Millised ettevõtjad hakkavad LNGd Pihkvast Tallinnasse vedama, kui Eesti Gaas osutub Tallinki varustajaks?
Kui Eesti Gaas hakkab Tallinki varustajaks, siis valime vedaja, kellel on pädevus ja oskused meile vajalikku transporditeenust osutada.