Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ettekandja kurtis, et teda ahistavad püsikliendid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Caro/Teich

Tööinspektsiooni jurist on viimasel kahel aastal pidanud ahistamisega seoses nõu andma neljale töötajale: ühel juhul ei lubanud tööandja töötajatel omavahel suhelda, teisel juhul ahistasid ettekandjat tööl püsikliendid.


Ettekandja kaebas, et teda ahistavad töökohal püsikliendid ja tööandja ei võta midagi ette sellise alandava olukorra lõpetamiseks. Ühel juhul kaebas töötaja üldsõnaliselt, et ülemus ahistab teda psühholoogiliselt ja see segab tööd.

Aastatel 2009 ja 2010 ei ole tööinspektsiooni andmetel olnud töövaidlusistungeid seoses ahistamisega. Juristi vastuvõtule nõu küsima on nende kahe aasta jooksul ahistamise ja diskrimineerimisega seoses pöördutud kummalgi aastal kaks korda.

Põhiliselt puudutavad töövaidluskomisjonidele laekunud avaldused tööõiguse küsimusi, näiteks töölepingu lõpetamisega seonduvat, samuti katseaega, puhkusetasu ja töövõimetushüvitisi ning nn mustalt töötamist.

Töövaidluskomisjonidele laekunud avalduste hulk hakkas kasvama 2008. aasta III kvartalis, saavutades kõrgpunkti (1901 avaldust) 2009. aasta II kvartalis. Viimasel ajal on pöördumiste arv vähenenud: eelmise aasta III kvartalis oli neid näiteks 812.

Märksõnad

Tagasi üles