Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitseamet tuletab meelde: telefonis öeldud jah-sõna pole lepingu sõlmimiseks piisav

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eleen Laasner
Copy
Lauatelefon
Lauatelefon Foto: EGERT KAMENIK/PM/EMF

Tarbijakaitseametile saabunud pöördumiste põhjal võib järeldada, et telefonimüük on taas väga aktiivselt muutunud.

Amet tuletab meelde vana tõde, et telefonitsi öeldud jah-sõna ei ole piisav. Lepingu sõlmimiseks tuleb oma soovi kinnitada ka kirjalikult. Kui müügifirma sulle siiski kirjaliku nõusolekuta oma tooteid koos arvega koju saadab, siis maksekohustus tegelikult puudub, sest kehtivat lepingut ei ole.

Mida teadma peaks?

  1. Tutvu pakkumise tingimustega. Telefoni teel toodet või teenust tellides ei pruugi sa pakkumise tingimustest täielikult aru saada ega suuta kogu müügikõne käigus antud infot meelde jätta. Peaksid kindlasti täpsustama, kas tegemist on ühekordse või tasulise perioodilise teenusega.
  2. Tee endale selgeks toote või teenuse lõpphind. Toote või teenuse maksumusele võivad lisanduda ka postikulud. Kui tegemist on perioodilise teenusega, siis pead arvestama, et iga järgmise pakiga kaasnevad uued kulud.
  3. Küsi üle, kuidas saad tellitud kauba tagastada või teenusest loobuda, kui see sulle ei sobi. Tee seda isegi siis, kui müügiagent sulle seda juba mainis.
  4. Kaalutle. Enne kindla jah-sõna ütlemist hinda oma rahalist seisu ja toote või teenuse vajalikkust. Võta kindlasti mõtlemisaega, et vältida emotsiooniostu. Kui müügiagent käitub ahistavalt ja mõjutab sind liigselt lepingut sõlmima, siis on tegemist ebaausa kauplemisvõttega.
  5. Nõustumine lepinguga on sinu jaoks siduv alles siis, kui oled oma tahet kauplejale kinnitanud e-posti või kirja teel. Ehk kaupleja ei või sulle tooteid saata ainult telefoni teel saadud kinnituse peale.
  6. Tutvu materjalidega. Kui oled toote kätte saanud või teenust kasutama hakanud, loe tähelepanelikult läbi kõik kaasa pandud või sulle saadetud materjalid. Seal on kirjas, kui pika aja jooksul ja kuidas saad teada anda, et soovid tellitud tootest või teenusest loobuda või et ei soovi edaspidi regulaarselt saadetavaid tooteid. Kauplejad võivad esmakordsel tellimisel pakkuda tasuta proovipakki.
  7. Täpsusta tingimusi. Uuri, kas proovipaki näol on tegemist ühekordse tasuta tellimusega või hakkad tooteid saama iga teatud aja tagant ja pead nende eest maksma.
  8. Kui oled saanud tasuta proovipaki ja edaspidi tasulisi pakke ei taha, helista või kirjuta kohe paki saatnud kauplejale ning anna teada oma keeldumissoovist.
  9. Kui siiski juhtub, et järgmine pakk jõuab sinuni, tuleb sul see kohe tagasi saata. Tagastamiskulusid sina kandma ei pea.
  10. Kui sa pole pakutud kaupa tellinud, aga sulle saadetakse siiski pakk ja arve, siis ära jäta seda tähelepanuta. Anna kauplejale teada, et sa loobud saadetisest. Vastasel juhul võid üsna pea saada rahalise nõude inkassofirmalt, kuid siis on juba hilja pakist loobuda ja pead selle eest ikkagi maksma.

Pea meeles!

  • Müügikõne ajal antud suuline nõusolek lepingu sõlmimiseks ei ole sinu jaoks siduv.
  • Kauplejal on kohustus enne sinu jah-sõna saamist saata lepingu tingimused Sulle kirjalikult.
  • Sul on õigus telefoni teel tellitud tootest või teenusest põhjendusi esitamata 14 päeva jooksul taganeda.
Tagasi üles