Tööle kandideerimise ning värbamise protsess pole enam sama tööandja ega kandidaadi jaoks ning mõlemad pooled peavad pingutama ja loovalt mõtlema, et õige klapp leida.
Olulised uuendused värbamises, mida tööotsija teadma peaks
Uudne lähenemine näiteks töökuulutuste kujunduse ja ülesehituse näol on andnud tööotsijatele vabamad käed kandideerimisdokumentide vormistamisel ja töövestlustel osalemisel, kirjutab Brandemi blogi. Aina enam leiab töökuulutusi, milles palutakse lisaks CV-le esitada motivatsioonikirja asemel konkreetse ametikohaga seonduv loovtöö.
Brandemi värbamisprojektide juht Liisi Orlovski rõhutas veel ühe olulise punktina, et sageli on kandidaatide elulookirjeldused justkui ühe puuga löödud. Et paista värbamisprotsessis silma, peaksid CV-d aga olema isikustatud ja massist eristuvad. Sealjuures on oluline jääda ausaks. Oma vigade varjamise asemel peaks keskenduma sellele, mida neist õpiti ja kuhu selle kogemuse pealt edasi liikuda on.
Peamised uuendused tööotsija jaoks on aset leidnud kandideerimisprotsessi ja töövestluse korras.
CV raudreeglid on muutunud. Tööandjad ei oota enam tingimata Times New Roman fondis Word’i dokumente. Populaarsust koguvad elulookirjeldused, mis paistavad silma asjakohase teksti ja sellega harmoneeruva kujundusega. Ajal, mil värbaja veedab üht CV’d vaadates mõne minuti, on oluline oma CV üles ehitada nii, et see esitleks tööotsija tugevamaid külgi tööandjale loetud minutitega.
Video on uus paber. See on hea variant neile, kelle teadmised sõnaseadmisest ja disainist kahvatuvad esinemisoskuse kõrval. Võrreldes paberi või pildiga võimaldab video kompaktselt edasi anda informatsiooni ja paista kaaskandidaatide kõrval silma innovatiivse lähenemisega kandideerimisele.
Töövestlus ei eelda füüsilist kohalolu. Kui viis aastat tagasi tähendas tööandja välja pakutud kohtumise sobimatus kandidaadi plaanidega tõenäoliselt kandideerimisest kõrvale jäämist, siis täna kasutavad videosilla vahendusel töövestluse läbiviimist paljud värbajad. See on aja kokkuhoiu mõttes mugav lahendus mõlemale poolele, võimaldades teha järeleandmisi pikkades vahemaades ja isegi ajavahes.
Atraktiivne profiil võib tuua sobiva tööpakkumise. Paljud tööandjad leiavad sobiva töötaja sihtotsingut kasutades. Selle käigus otsitakse kindlate parameetrite abil kandidaate portaalidest nagu LinkedIn ja Facebook’i eriala- ja huvigrupid. Profiil, mis annab hea ülevaate kandidaadi huvidest, saavutustest ja haridusest, mõjub professionaalselt ja tagab suurema tõenäosusega edu värbamisprotsessis.
Tuttavate soovitused on olulisemad kui varem. Üle pooled tööotsijatest on passiivsed kandidaadid, mis tähendab, et nad ei otsi aktiivselt tööd, kuid on atraktiivsetele pakkumistele avatud. Mida laiem on kandidaadi võrgustik, seda suurema tõenäosusega kuuleb ta huvitavast tööpakkumisest oma tuttavalt. Kuna üle poole tööotsijatest usaldab tuttavate soovitusi, on see oluline värbamiskanal nii tööotsijatele kui -andjatele.