Kuna Transneft vähendab ennekõike diislikütuse vedu läbi Ventspilsi ja Riia, siis mõjutab see eestlasi vähe, sest lõviosa Eesti vedelkütuste transiidist moodustab masuut. Tallinna Sadama jaoks toimus oluline naftatoodete veomahtude langus juba mullu ning Lätisse jõuab see Kalmu sõnul alles nüüd. „Meie klientidel on naftakauplejatega head suhted, mis seni ajani peavad tugevalt ning samal ajal ei ulatu naftatoru iga rafuineerimistehaseni,“ selgitas Kalm. „Palju meie ärist toimub skeemiga laev-sadam-laev, mis aitab meid äris sees püsida isegi olukorras, kus Venemaa oma sadam Ust-Luugas tähendab kogu piirkonda mõjutavat tõsist investeeringut.“
Eile Venemaa presidendile Vladimir Putinile raporteeritud otsus jätab esmajärjekorras tühjaks Läti Ventspilsi sadamas tegutsenud diislikütuse terminali Ventbunkers, sest Transnefit lõpetab sinna torujuhtme kaudu kütuse pumpamise. Samuti jäävad olulisekst kliendist ilma kaks raudtee kaudu varustatud terminali Riias.