Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rail Balticu ühisfirmas asub tööle 27 inimest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Raudteetööd
Raudteetööd Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Rail Balticu ehitamise eest vastutavas Balti ühisfirmas RB Rail AS hakkab üldjoontes töötama nii 27 inimest, kellest neli on juhatuse liikmed,  rääkis Läti transpordi- ja kommunikatsiooniminister Uldis Augulis.

«Ettevõttes hakkab töötama 27 inimest, kellest neli juhatuses. Juhatuse esimees on Baiba Rubes ja ülejäänud valitakse konkursiga konkreetse vastutusala järgi - juriidiline-administratiivne, finantsala ja tehniline pool,» ütles minister, vahendab BNS.

Ministri sõnul on Rail Balticu ühisprojekt tähtis kõigile Balti riikidele ja kõik riigid on selle elluviimisest huvitatud, mille tõttu käib teema ümber viimastel nädalatel elav keskustelu ja lendavad ka kriitikanooled, vahendab BNS.

Augulise sõnul on aeg hakata projektiga edasi liikuma kooskõlas plaani ja töödegraafikuga. Ministri kinnitusel on riigid saavutanud üksmeele muu hulgas edasiste ostude ja vastutuse jagamise osas, aga ka ettevõtte töötajate arvus.

«Kui kolm Balti riiki nägid ühiselt vaeva Euroopa Liitu astumisel ja eurole üleminekul, siis selle projektiga hättajäämine oleks halb signaal. Palju on juba ära tehtud ja tuleb lõpetada vaidlused ning projektiga edasi minna. Kui me seda ei suuda, siis kuidas me vaatame oma tulevikku,» ütles Augulis eelmisel nädalal Läti raadiole.

Minister avaldas samas arvamust, et projekt ei hiline, sest ei ole märke, et keegi püüaks seda blokeerida. Augulis ütles, et Läti ja Eesti on kokkuleppe allakirjutamiseks valmis ning et Leedul tuleb seda veel kooskõlastada oma seadustega.

Balti riigid peaksid aastani 2020 saama Euroopa Liidult Rail Balticu projektile 442,2 miljonit eurot. Kolme Balti riigi ühisfirma RB Rail nõukogu kiitis kolmapäeval heaks raudteeprojekti Rail Baltic hankemudeli.

Hanked jaotuvad kolme kategooriasse – vaid RB Raili korraldatavad hanked, ühisfirma läbiviidavad ühishanked ning riiklike rakendusasutuste enda korraldatavad hanked, mille üle RB Rail teostab ranget järelevalvet, teatas ühisfirma.

Nõukogu otsustas, et RB Rail hakkab olema keskne hankeüksus arendusprojektidele, mis puudutavad ühisstandardeid ja vajalikke uuringuid. Samuti hakkab ühisfirma koordineerima turundus- ja ärirendushankeid.

Et suurendada mahuefekti ning tagada süsteemide omavaheline kooskõla, nõustusid partnerriigid ka, et parema juhtimise nimel organiseerib RB Rail enda hanked komiteedes, nagu energiainfrastruktuuri, raudteerööpmete ja muu sarnase komiteed.

Raudteelõikude rajamise, kauba- või reisijapeatuste või muu sarnase olulise infrastruktuuri rajamit haldavad kohalikud firmad, ent hankekomiteedesse hakkavad kuuluma ka ühisfirma esindajad. RB Rail teostab ka tehnilist, rahalist ja õiguslikku järelevalvet.

Kõik hanked saavad olema korraldatud ühiste standardite ja põhimõtete järgi. RB Rail valmistab ka ette ühised dokumentatsioonipõhjad ning miinimumnõuded pakkujatele.

Ametlikult saab hanke- ja lepingumudel riikide allkirjhad 30. septembril. Nõukogu otsustas lisaks, et hiljemalt kuu aja jooksul kuulutatakse välja konkurss tegevjuhi leidmiseks.

Tagasi üles