Pealinlaste postkaste oma reklaamidega täitev firma võtab ettemaksu küll vastu, kuid ei suuda mitme kuu jooksul tellimust täita. Kusjuures firmaesindaja kinnitusel pole nurisemiseks põhjust.
Musta minevikuga firma leidis uue ohvri
Maardus elav Jelena läks firma Diff Lasnamäe kontorisse mai lõpus, kirjutab venekeelne Postimees. Naist võttis vastu viisaka käitumisega Diana, kellega sõlmiti kaks lepingut rõdu klaasimiseks ja välisviimistlemiseks. Naine maksis ettemaksuna 650 eurot.
Lepingu kohaselt oleks pidanud töö olema tehtud 45 päeva jooksul. Selle aja jooksul firmaesindaja välja ei ilmunudki. Tellija sõnul helistas ta firmasse korduvalt ja käis ka kohapeal, nõudes tellimuse täitmist, kuid talle öeldi, et seda tehakse järgmisel nädalal.
Naine pöördus ka tarbijakaitseametisse, kust sai teada, et firma on mustas nimekirjas. Sinna satuvad ettevõtted, kelle kohta on esitatud kaebus ja kellele on tehtud ettekirjutus klientidele raha tagasi maksta.
Tuntud patune
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski sõnul ei ole firma Diff neile võõras, ettevõte lisati mais musta nimekirja.
Tarbijakaitseametile on esitatud ca 30 avaldust ja nende kohaselt on Diff Eesti OÜ võtnud rõduklaaside, kardinate või akende valmistamiseks ja paigaldamiseks inimestelt ettemaksu, kuid töid ei teostatud või ei parandatud ebakvaliteetseid töid.
«Ameti poole pöördunud tarbijad, kellele Diff on rõduklaasid paigaldanud, väidavad, et klaasid ei ole veekindlad ning rõdule kogunev vesi tekitab kahju, samuti on olnud probleeme rõduklaaside lahtikäimisega,» rääkis Turetski.
Tarbijavaidluste komisjoni otsus on 2016. aastal tehtud 13 avalduse kohta, neist 12 otsust on tarbija kasuks ja ühel juhul jäeti tarbija nõue rahuldamata. Komisjoni otsuse täitmisest on teatatud üksnes ühel juhul, kus tarbija sõnul on Diff tööd parandanud.
«Soovitame tarbijatel enne Diff Eesti OÜ-ga lepingu sõlmimist arvestada ülaltoodud asjaoludega ning enne lepingu sõlmimist alati kontrollida ettevõtja tausta usaldusväärsuse kontrollimiseks,» rääkis Turetski.
Kui tarbija on sõlminud lepingu, tasunud ettemaksu ja andnud ettevõtjale võimaluse lepingu täitmiseks, kuid kaupleja lepingut ei täida, on tarbijal alati võimalus pöörduda oma õiguste kaitseks kohtu poole, kui kaupleja kohtuvälisel teel probleeme ei lahenda.
«Diff Eesti OÜ tegevuse kohta on amet alustanud ka haldusmenetluse, mis on hetkel pooleli, mistõttu ei saa seda ka rohkem kommenteerida,» lisas Turetski.
Firma probleemi ei näe
Jelena leidis, et tal pole võimalik oodata, kuni Diff lubatud töö ära teeb ja pöördus rõdu klaasimiseks teise firma poole. Firmalt Diff ootab ta nüüd teise lepingu täitmist ehk rõdu välisviimistluse tegemist. Kui ettevõte jätkuvalt tähtaegadest kinni ei pea, siis kavatseb naine pöörduda kohtusse. Naise sõnul on hagi juba koostatud, kuid ta siiski loodab, et firma peab oma lubadustest kinni.
«Väga kummaline, kliendiga lepiti kokku paigaldamine pärast 19. septembrit ja see kuupäev pandi paika tema poolt. On olemas kirjalik kokkulepe. Ma ei näe kaebuseks põhjust,» kommenteeris olukorda firma Diff sekretär.
Internetis on lihtsalt leitavad tarbijakaitseameti poolt musta nimekirja pandud firmad. 6. septembril avaldas Postimees teate, et sellesse nimekirja kanti ka Diff OÜ. Lisaks on selles nimekirjas
- DMI Mööbel OÜ,
- Bigbox.ee OÜ,
- Dog Tree OÜ
- Alsidar OÜ.