Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kassiiri pihtimus: ma olen alati süüdi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Müüjaamet on kõike muud kui meelakkumine.
Müüjaamet on kõike muud kui meelakkumine. Foto: Mihkel Maripuu

Enamik ostjaid ei kujuta ilmselt ette, kui pikad ja rasked on kassapidaja tööpäevad. Nüüd püüavad lõunanaabrid selle ameti kehva kuvandit parandada.

Olga on müüja-kassiir, kirjutab TvNet. Aastaid töötas ta raamatupidajana, kuid pärast 40. sünnipäeva oli ta sunnitud ametit vahetama ja läks poodi müüjaks. Nüüdseks on ta 14 aastat töötanud kassapidajana ja teeb 15-tunniseid tööpäevi.

Naise sõnul pole töö lihtne. Tuleb teada kogu sortimenti, anda raha täpselt tagasi, naeratada pahastele ostjatele, kes müüjat inimeseks ei pea.

«Kui sa oled müüja, siis tähendab – sa oled kõiges süüdi. Hind on vale – süüdi on kassapidaja, said sooduspakkumisest valesti aru – süüdi on kassapidaja,» rääkis naine. Selliseid kliente on küll vähemus, aga suurde poodi satub igasugust rahvast.

«Ostja hakkab kassalindile asju panema, igaüks neist oli eraldi pakendis, kuid hindu skaneerida ei tohtinud ma enne, kui ta oli kõik asjad lindile ladunud,» meenutas ta ühte klienti. Siis andis ostja müüjale kummikindad ja alles seejärel võis hakata hindu skaneerima. «Naeratasin, panin kindad kätte ja tegin oma tööd. Ostja naeratas, tänas mõistmise eest ja lahkus,» meenutas naine.

Naine pelgab, et tema vanuses pole lihtne uut tööd leida. Just supermarketid on need kohad, kuhu on oodatud inimesed vanuses 50+. Ka on kauplustesse tööle oodatud tudengid. Töökogemus pole nõutav, kõik õpetatakse välja ja tudengite jaoks on ka palk üsna korralik.

Kuna müüjaameti madal prestiiž teeb murelikuks ka poekette, siis on Rimi otsustanud hakata seda tõstma kogu Baltikumis. «Praegu on selle ameti prestiiž madal nii Lätis kui ka teistes Balti riikides. Sellest annab tunnistust tõik, et jaekaubandus ei ole tööotsijate seas populaarne ja töötajad ei soovita seda ametit oma tuttavatele,» rääkis Rimi Balticu personalijuht Parsla Baško. Kui Šveitsis on supermarketid olnud töös 100 aastat, siis Lätis kõigest 20 ja Baško sõnul paljud inimesed seda äri lihtsalt ei tunne.

Tagasi üles