Turbokiirusel muutuv panga hinnakiri jääb kliendile arusaamatuks (2)

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Danske Banki esindus
Danske Banki esindus Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«Kirjutan teile oma tähelepanekust Danske Banki suhtumisest allesjäänud eraklientidesse, mis teeb mind väga murelikuks. Minu meelest ei ole pank endiselt  suutnud arusaadavalt ja klientidest hoolivalt oma tegevusi selgitada,» alustas lugeja.

«Nimelt muudab pank lausa turbokiirusel hinnakirja ja see läheb eraklientidele järjest karmimaks,» lisas ta. Selle aasta jooksul on hinnakirja muudetud juba neli korda - jaanuaris, märtsis, juulis, augustis. «Viimane hinnakiri jõustus alles 22. august, kuid juba 23. august tuli teade selle kohta, et 3. oktoobril muutub hinnakiri taas,» rääkis lugeja.

Tema arust on veider, et hinnakiri jõuab vaevalt ühe päeva kehtida, kui juba läheb uuesti muutmisele. «Mulle tundub, et teenustasusid tõstetakse nimelt selle jaoks, et erakliendid lõpuks ometi teistesse pankadesse ära läheksid,» lisas ta.

«Pank teavitas eelmisel aastal, et Freestyle-lepinguid enam ei sõlmita. Kontoris öeldi tookord aga, et tegelikult on võimalik ikkagi laenujäägi tagastamise kohta sõlmida maksegraafikuga lepinguid,» jätkas mees.

Tema sõnul on kõik Freestyle-lepinguga seotud tasud tõusnud umbes kolm korda - praegu küsitakse seitse eurot, aga oktoobris juba 20 eurot. «Kõikidel ei ole ju võimalik seda maksta. Pank paneb kliendi lihtsalt fakti ette, et kui teenustasuga nõus ei ole, siis maksa kogu jääk kohe tagasi,» oli lugeja pahane. «Samuti öeldakse, et kliente kinni ei hoita ja kui muutus pole vastuvõetav, siis on kliendil võimalik kõik lepingud lõpetada.»

«Miks Danske Bank muudab nii tihti hinnakirja? Kas soovitakse erakliente teadlikult «ehmatada» ja kiiremini teistesse pankadesse suunata? Miks Freestyle'i tasu järsku nii kõrgeks läheb? Kas selleks, et erakliendid ei hakkaks maksegraafikuga lepinguid küsima ja vormistama?» tekkis lugejal mitmeid küsimusi.

Vastab Danske Banki kommunikatsioonijuht Tõnu Talinurm:

Hinnakirja muutmine on panganduses tavapärane protsess, et kaasajastada pakutavaid teenuseid, tingimusi ja mõisteid. On tavapärane, et selliseid muudatusi võib aset leida mitu korda aastas.

Iga hinnakirja muudatus ei puuduta kõiki kliendigruppe, kuid teate hinnakirja muutmise kohta peame saatma kõikidele klientidele. Selleks, et klient saaks aru, mis konkreetsemalt muutub, juhib pank kliendile saadetavas kirjas tähelepanu muudatustele.

Pank ei sõlmi alates 2015. aasta 1. juunist uusi Freestyle krediiditoote limiidilepinguid. Kui klient soovib olemasolevat lepingut muuta, on tal tähtis teada, et maksepäeva muutmine on tasuta, lepingu ennetähtaegne lõpetamine on samuti tasuta ning teised muudatused maksavad alates 3. oktoobrist seitsme euro asemel edaspidi 20 eurot.

Teised pangad

SEB panga kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul vaatab SEB teenustasusid üle regulaarselt ning kujundab neid vastavalt turuolukorrale ja klientide tarbimiskäitumise muutumisele.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul on väga keeruline välja tuua mingit ajalist hinnangut, millal oleks normaalne või õige hinnakirja muuta. «Kuna tänapäeva pangad pakuvad äärmiselt laia teenuste ja toodete valikut, ei muuda ükski pank tavaliselt kogu hinnakirja korraga,» ütles ta.

Siilivaski sõnul tehakse muudatusi toodete ja teenuste kaupa ning ka seal tavaliselt valikuliselt. Valiku tegemisel lähtutakse väga erinevatest põhjustest - näiteks ajalisest ehk siis sellest, kui kaua pole hind muutunud. «Saan näiteks tuua käesoleval aastal muudetud Swedbanki ärikliendi deebetkaartide hinna, see oli püsinud muutumatuna üle seitsme aasta,» ütles pressiesindaja.

«Hinnamuutus võib olla tingitud aga ka konkurentsitingimustest, seadusemuudatustest, turuolukorra muutumisest, kolmandate osapoolte poolt kehtestatud hinna muutusest jne. Seega üht ja kindlast vastust antud teemal olla ei saa. Pangad vaatavad pidevalt oma hinnakirju üle ning teevad vajadusel muudatusi,» sõnas Siilivask.

Pankadel on kohustus teavitada oma kliente taolistest muudatustest kaks kuud ette.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles