Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uus liiklusseadus toob selgust tasakaaluliikurite õigustes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Hetkel kehtivas liiklusseaduses ei ole välja toodud nõudeid näiteks tasakaaluliikurile või piiratud liikumisvõimega inimeste liikumise abivahenditele.
Hetkel kehtivas liiklusseaduses ei ole välja toodud nõudeid näiteks tasakaaluliikurile või piiratud liikumisvõimega inimeste liikumise abivahenditele. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Valitsus kinnitas täna majandus- ja taristuminister Kristen Michali esitatud liiklusseaduse muutmise eelnõu, mille eesmärk on suurendada liiklusohutust ja õigusselgust liiklejale.

Uus seadus võimaldab elektrimootoriga tasakaaluliikuriga ning piiratud liikumisvõimega inimese abivahendiga sõita kõnniteel, kui nende liikumiskiirus jääb alla 20 km/h. Lihtsamaks muutuvad tüübikinnituse saamise nõuded ning maanteeamet saab liiklusesse mitte lubada sõidukeid, mille tüüp on kinnitatud, kuid mille komponendid võivad elule või tervisele ohtu kujutada. Sõidukite hooldusteave ja info saab samuti kättesaadavamaks ning sõidumeerikute kontroll muutub selgemaks.

Praegu kehtivas liiklusseaduses ei ole välja toodud nõudeid näiteks tasakaaluliikurile või piiratud liikumisvõimega inimeste liikumise abivahenditele. Kuna mõlemad on elektrimootoriga liikuvad, siis võis neid lugeda ka mootorsõidukiteks, mis tähendaks, et nendega ei tohiks sõita näiteks kõnniteedel. Muudatustega määratletakse need liikumise abivahenditeks ning nende kasutajad jalakäijateks, tingimusel, et liikumiskiirus ei ületa 20 km/h. Seega hakkavad uue seadusega kehtima tasakaaluliikuritele või teistele liikumise abivahenditele jalakäijate liikluseeskirjad.

Muutub ka maanteeameti roll tüübikinnituste andjana ning turu üle järelevalvet tegeva asutusena. Tulevikus on tüübikinnituse saamine ühtlustatud üle kogu Euroopa ning see muutub osapooltele lihtsamaks. Samuti on maanteeametil võimalus liiklusesse mitte lasta sõidukeid, mis küll täidavad tüübikinnituse nõuded, kuid kujutavad ohtu inimeste elule, tervisele või keskkonnale.

Uue seadusega on sõiduki tootjatel kohustus tagada sõltumatutele ettevõtjatele sõidukite remondi- ja hooldusteave ning ka koolitusmaterjalide piiranguteta kättesaadavus. Näiteks kui garantiiperiood lõpeb ja on soov oma sõiduk viia remonditöökotta (mitte esindusse), siis oleks remonditöökojal varasemale remondi- ja hooldusteabele ligipääs. Selleks esitatakse see info veebisaidil standardses vormis, kergesti ligipääsetavalt ja operatiivselt. Eelkõige tuleb teave teha kättesaadavaks viisil, mis ei ole diskrimineeriv volitatud edasimüüjate ja remonditöökodade juurdepääsuga võrreldes.

Samuti muutub autovedudel kasutatavate sõidumeerikute kord. Uus liiklusseadus reguleerib täpsemalt sõidumeerikuga juhi kohustusi sõidu- ja puhkeaja üle arvestuse pidamisel ning sõidumeeriku kaartide taotlemise, väljastamise ja kehtetuks tunnistamise nõudeid. Muudatustega välditakse huvide konflikti, kui sõidu- ja puhkeaega järgiv autojuht või ettevõte saaksid ka ise kontrollida digitaalset sõidumeerikut. Võrdluseks saab tuua olukorra, kus tehnonõuete kontrollija saab kontrollida iseenda autot.

Tagasi üles