Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rehvivahetaja meelespea - mida peaks jälgima?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaija Põder
Copy
Artikli foto
Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Ilmad muutuvad aina sügisemaks ja varsti tuleb aeg, mil suverehvidega pole enam ohutu sõita. Vaata, mida peaksid rehvidega seoses silmas pidama. 

Õige aeg suverehvid talverehvide vastu vahetada on siis, kui õhutemperatuurid jäävad viie soojakraadi ringi püsima. Märjad ja külmad ilmad panevad suverehvid kõvasti proovile haakumisvõime teega väheneb. Kindlasti tuleks arvestada musta jääga, mis tekib juba esimestel öökülmadel ja maas olevate märgade lehtedega, mis teevad tee libedaks, hoiatab Politsei- ja Piirivalveamet.

Samas tuleb meeles pidada, et ükski talverehv ei hoia ära õnnetust juhul kui enda sõiduvõtteid ilmastikuga ei kohandata. «Talviste sõiduvõtete raudvarasse kuulub suurem pikivahe, järskudest ja hoogsatest manöövritest hoidumine ning teeoludele vastava sõidukiiruse valik,» selgitab PPA  juhtivkorrakaitseametnik Riho Tänak.

Mida peaksid jälgima rehvide puhul?

Rehvide seisukorda

Silma tuleks peal hoida rehvide kulumisel. Talverehvide minimaalseks jääksügavuseks on 3mm, samas soovitatakse rehvi vahetada kui mustrit on juba 4mm. Suverehvidel on sama näitaja 1,6 mm, aga soovitatakse vahetada juba siis, kui mustrit on alles jäänud vaid 3mm. «Rehvimustri sügavus tuleb mõõta kõigil neljal rehvil rehvi kõige kulunumast kohast,» soovitab rehvitootja Goodyear Eesti esindaja Risto Kivisikk.  Samuti ei tohiks rehvil olla läbivadi vigastusi, mõrasid ega torkeid.

Lisaks peavad sõiduki teljel olema ühesuguse mustriga rehvid, kuid tagumise ja esimese rehvipaari mustrid võivad erineda.

Rehvide vanust

Lisaks mustrile peab arvestama ka rehvide vanust. Nii suve- kui ka talverehve tuleks vahetada vähemalt iga viie aasta tagant, kuna kummisegu kaotab aja jooksul oma omadused. Samas äkilised manöövrid, järsud pidurdamised ja kummi vilistamine kulutavad rehve kiiremini, mistõttu vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant.

Rehvirõhku

Enimlevinud viga, mida juhid teevad, on sõitmine liiga madala rehvirõhuga. Selleks, et rehv töötaks nii nagu peab, tuleks jälgida, et siserõhk vastaks tootja poolt ettenähtule. Vale rehvirõhk suurendab kütusekulu ja vähendab rehvi eluiga.

Kus neid ladustada

Rehvide eluea pikendamiseks tuleks neid ladustada kuivas ja varjulises kohas. Vales kohas hoidmine  vähendab rehvide haardumist, pidurdus- ja juhtimisvõimet. Kivisikk soovitab kasutada ametlikke ja tunnustatud rehvivahetus- ja hoiustuskohti, sest neil on õiged teadmised, kogemused ja võimalused rehvide vahetamiseks ja hoiustamiseks.

Mõõdud

Õigete rehvide valimiseks peab kindlasti teadma õigeid mõõte. «Iga autotootja on ette näinud teatud mõõtmed nii rehvile kui ka veljele ja sellest omavoliliselt kõrvale kalduda ei tohi,» manitseb Tänak.

Naastrehve on lubatud Eestis kasutada alates 15. oktoobrist kui 31. märtsini. Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini. 

Tagasi üles