BLRT hakkab katsetama Lõuna-Koreas toodetud süsteeme (1)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laev nimega Kurkse BLRT kai ääres.
Laev nimega Kurkse BLRT kai ääres. Foto: Liis Treimann

BLRT Grupp allkirjastas koostööleppe ühe maailma juhtiva ballastvee käitlemise süsteemide tootjaga, Lõuna-Korea ettevõttega Panasia, kelle süsteemid peaksid võimaldama laevaomanikel oluliselt vähendada keskkonnamõju.

«Oleme Panasiaga häid koostöösuhteid arendanud juba enam kui viis aastat. Allkirjastatud koostöölepe on oluline samm kahe ettevõtte vaheliste ärisuhete edendamisele suunatud ühisplaanide teokstegemise poole,» rääkis BLRT Grupi juhatuse liige ja BLRT Repair Yardsi direktorite nõukogu esimees Igor Kond.

BLRT Grupi laevaremonditehased viivad ellu projekte, mis hõlmavad nii laevadele heitgaasipesurite kui ka ballastvee käitlemise seadmete paigaldamist. Projektides hakatakse nüüd katsetama Panasia valmistatud ballastvee käitlemise tehnoloogiat GloEn-Patrol. Tegemist on kombineeritud puhastussüsteemiga, mis kasutab filtreerimise ja UV kiirguse eeliseid, olles sellega keskkonnasõbralikum ja projekteeritud paigaldamiseks ning tööks mistahes liiki laevadel.

Sõlmitud leppe kohaselt toob Panasia oma katseseadmed Tallinnas asuvale BLRT Grupi territooriumile, kus nad võimaldavad klientidele demonstreerida GloEn-Patrol tehnilise lahenduse võimalusi. Ka saab korraldada töötajatele koolitusi, et nad oskaksid seadmete paigaldamise käigus nendega ümber käia. Katseseadmed jõuavad Tallinna Hamburgist, kus nad olid välja pandud maailma suurimal laevaehituse ja meretehnoloogia messil SMM Hamburg.

Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) hinnangul teisaldatakse laevade ballastvee mahutites maailmas ühest kohast teise igal aastal ligi 12 miljardit tonni vett. Merekeskkonda viidud ballastvesi võib ohustada inimeste tervist, kahjustada mere elusressursse ja ökosüsteeme, kuna võõrliigid jäävad ballastvetes ellu, kohanevad uute oludega ja muutuvad laiutajaks.

Veebruaris 2004 vastu võetud ballastvee ja ballastveesetete käitluse rahvusvahelise konventsiooni järgi peavad 2009. aastal ja hiljem ehitatud laevad olema varustatud puhastusseadmetega. Aastateks 2017-2018 peavad ballastvete puhastusseadmed olema paigaldatud kõikidele laevadele, nad peavad rakendama ballastveekäitlemise standardit ning nende vastavust konventsioonile kontrollitakse pidevalt.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles