BMW ja PSA Peugeot Citroën on asutanud ühisettevõtte, et kulusid kokku hoida ning hübriid- ja elektriautode osade tootmisel mahusäästu tekitada.
BMW ja Peugeot sõlmisid elektriliidu
Firmad teatasid, et hakkavad hübriidsõidukite komponente tootma nii enda kui teiste tarbeks.
Liitlastel on plaanis luua «komponentide standardkomplekt» oma mudelite elektrifitseerimiseks. Komplekti kuuluksid akud, elektrimootorid ja -generaatorid, vajalik elektroonika ja laadijad, samuti hübriidsüsteemide tarkvara.
50:50 ühisettevõte BMW Peugeot Citroën alustab tööd teises kvartalis, sõidukite varustamine läheb lahti alates aastast 2014.
Seda, kui palju ühisüritusse investeeritakse, firmad ei avaldanud. Lisaks olemasolevatele töötajatele on plaanis värvata ka värsket personali.
Tegevjuhiks saab BMW ostujuht Wolfgang Güllich.
Peugeot’ tegevjuht Philippe Varin ütles, et nende eesmärgiks on «ehitada üles Euroopa autotööstuse hübriid-innovatsiooni liider».
Liidud on autofirmade seas üha populaarsemad, sest see aitab kulusid kärpida ja haaret laiendada.
Mullu vahetas Daimler natuke aktsiaid Renault/Nissaniga, et teha koostööd terve rea tehnoloogiate vallas, elektriautod kaasa arvatud.
BMW ja Peugeot, mida kontrollivad «perekondlikud» tuumikaktsionärid, on otsustanud leida koostöövõimalusi, mille puhul jäädakse iseseisvaks ja sõltumatuks.
Bensiinimootoreid on koos tehtud juba alates aastast 2006, selliseid jõuallikaid on valminud enam kui 1,8 miljonit.
BMW on juhtiv mikrohübriid- ehk «stop-start» tehnoloogia meister, mis autode mootorid valgusfoori taga seistes või ummikus olles välja lülitab.
Grupp valmistab hübriidversioone oma 7. seeria sedaanidest ning X6 crossoverist, aastast 2013 on plaanis paisata turule uus, elektriautode ja nende teeninduse ümber ehitatud alabränd.
Peugeot ja selle sõsarbränd Citroën tutvustasid mõlemad mullu maailmale oma elektrimudeleid.
Tänavu lansseerib firma hübriid-diisel-variandid Peugeot 3008 džiibilaadsest sõidukist ja Citroëni sedaanist DS5, mis varsti valmib.
Copyright The Financial Times Limited 2011.