Eesti Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) teatel tegi Eesti uute sõiduautode turg augustis suure hüppe, kasvades eelmise aasta augustiga võrreldes koguni 20,1 protsenti; veelgi suurem oli tõus tarbesõidukite turul.
Uute sõiduautode turg kasvas augustis aastaga 20,1 protsenti
Augustis müüdi Eestis 1831 uut sõiduautot, mis ületas mulluse numbri 307 auto võrra. Kokku on tänavu kaheksa kuuga müüdud Eestis 15509 uut sõiduautot ehk 12 protsendi võrra rohkem kui möödunud aastal samal perioodil.
Segmentidest on jätkuvalt kõige populaarsem väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid kogu automüügist 27,3 protsenti. Teiseks enim müüdid keskautosid 15,1 protsendi ulatuses ning müügiedu saatis augustis ka keskmiseid ja väiksemaid maastureid, mille osakaal oli vastavalt 14,8 ja 12,6 protsenti. Eksporti läks augustis 76 uut sõiduautot.
Toyota püsib jätkuvalt tipus automarkide edetabelis ja augustis müüdi Toyota sõiduautosid 317 tükki. Järgnesid Škoda 159 ja Volkswagen 130 müüdud sõiduautoga. Samad margid moodustavad edetabeli esikolmiku ka kaheksa kuu kokkuvõttes. Toyota mudelid vallutasid kaks esimest kohta ka mudelite edetabelis – populaarseim oli Toyota Auris 81 ja Toyota Avensis 68 müüdud autoga. Järgnesid Škoda Octavia 58 ja Volkswagen Passat 51 autoga. Kaheksa kuu kokkuvõttes on aga Eesti müüduimaks mudeliks Škoda Octavia 757 autoga.
Tarbesõidukite turg kasvas augustis koguni 41,3 protsendi võrra ja kokku müüdi augustis 438 uut tarbesõidukit. Kaheksa kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 3479 uut tarbesõidukit, mis ületab mulluse numbri 13,7 protsendi võrra. Automarkidest oli tarbesõidukite müügis edukaim Peugeot 101 sõidukiga. Järgmised kohad kuulusid Citroenile ja Renault’le vastavalt 68 ja 61 müüdud tarbesõidukiga. Samad kolm marki moodustavad edetabeli esikolmiku ka kaheksa kuu kokkuvõttes. Veokite segmendis oli augustis müüduimaks margiks Scania 19 veokiga.