Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: millest on tingitud TransferWise´i ülikõrge väärtus madala käibe ja kahjumi juures (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mariann Prooses
Copy
Üks Transferwise asutajatest ja omanikest Kristo Käärmann.
Üks Transferwise asutajatest ja omanikest Kristo Käärmann. Foto: Eero Vabamägi

Lugeja küsib, kuidas saab olla võimalik, et 35-miljoni eurose käibega ja suure kahjumiga ettevõtte TransferWise´i väärtus on üks miljard eurot.

Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN tegevjuhi Heidi Kakko sõnul peegeldab väärtuse hinnang idufirmade puhul eelkõige ootusi tuleviku kasvu osas. TransferWise on kasvufaasis idufirma, mida finantseeritakse riskikapitali rahaga. Niikaua, kui ei ole veel stabiilselt kasvavat käivet, peegeldab riskikapitali raha ootusi ettevõtte tulevikupotentsiaali osas.

Selles kasvufaasis nagu TransferWise täna on, ei seota väärtust olemasoleva käibega, vaid pigem kasvuvajadusega, kus on tõeliselt suureks kasvamiseks on vaja investeeringuid. «See tundub paljudele traditsioonilises majanduses tegevatele inimestele absurdne, kes küsivad, et mis mõttes see saab nii olla. Käivet pole ju ollagi, kuidas saab ettevõtte miljard väärt olla? Niikaua kui ole reaalset käivet ja reaalselt kasumit on see väärtus hüpoteetiline, sõltudes sellest, mis on kasvupotentsiaal ja kui palju on vaja kapitali kasvamiseks.»

Kuna on TransferWise on alles kasvav ettevõtte, siis sellises kasvufaasis ettevõtetele ei seatagi alguses eemärgiks käivet, vaid hoopis kasutajate arvu kasv ja selle arvu kasvu dünaamika.

«Tegelikult praegune väärtus ja see investeeringu suurus peegeldavadki selle ettevõtte omanike ehk asutajate ja varasemate investorite kui ka uute investorite ootust selle kasvu osas ja selles osas, mis rolli võib ettevõte potentsiaalselt mängida sellel turul näiteks pikaajalises perspektiivis. Kui vaatame praegu kolme kuni viie aasta perspektiivi, siis see miljard praeguses väärtuses tähendab seda, et ettevõttest võiks saada suur tegija,» selgitas Kakko.

Tagasi üles