Neti.ee`s USA viisaloteriid reklaaminud petturid nõuavad raha

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
USA saatkonna konsul Patrick McNeil.
USA saatkonna konsul Patrick McNeil. Foto: Peeter Langovits

Peibutuseks USA viisaloteriid kasutanud petturid on muutunud taas aktiivseks ja küsivad nüüd nende reklaami ohvriks läinud eestimaalastelt raha.

Tarbija24-le kirjutanud lugeja sõnul otsustas ta viisaloteriis osaleda, kui nägi sügisel Elioni otsinguportaali Neti.ee päises suurt Green Cardi loterii reklaami. «Hakkasin ennast registreerima, kuni jõudsin kohani, kus taheti raha. Tundus kahtlane ja lõpetasin ankeedi täitmise. Nüüd jaanuaris tuli meil, et olete võitnud ning makske raha,» kirjeldas lugeja.

USA saatkonnale pole sarnased juhtumid uudiseks. Viisaloterii pettustest jõuab saatkonda teateid üsna regulaarselt ning viimastel päevadel on neid tulnud rohkem. See annab alust arvata, et petturid on muutunud aktiivsemaks ja agressiivsemaks.

Nõudlikud telefonikõned

Saatkonna konsuli Patrick McNeil’i sõnul tunnistab osa inimesi, et on petturite nõudmiste peale ka raha saatnud. Ning raha ei nõua petturid ainult e-kirja teel, nagu märkis Tarbija24 lugeja, vaid saatkonnale teadaolevalt saab osa ohvreid isegi nõudlikke ja veenvaid telefonikõnesid.

«Meie põhiline nõuanne on selliseid pettusi täielikult ignoreerida ja otsida viisaloterii kohta infot ainult ametlikelt USA valitsuse veebilehtedelt,» ütles McNeil.

Samas tuli tal tunnistada, et raha kaotanud inimesi saatkond väga palju aidata ei saa, ja soovitas pöörduda kas meie tarbijakaitsesse või siis politsei poole.

Amet tegeleb reklaamiga

Kuigi tarbijakaitseametile on tulnud vaid üks viisaloteriiga seotud pöördumine, on ametnikud siiski tegutsema asunud ning seda eelkõige inimesi lõksu meelitanud reklaami osas.

Elioni sisuteenuste- ja reklaamimüügijuht Paul-Kristjan Lilje selgitas, et reklaami tellinud klient andis neile enne reklaami avaldamist kinnituse, et reklaam oli seadusega kooskõlas ja vastas kõikidele nõuetele. Nüüdseks on aga selgunud, et reklaam võis sellest kinnitusest hoolimata olla seadusega vastuolus ning firma nõustus selle oma keskkonnast eemaldama.

«Teatud juhtumite puhul oleme reklaamide sisusse sekkunud ja teeme seda vajadusel ka edaspidi,» lisas Lilje.

USA saatkonna hoiatust ja infot viisaloterii pettuste kohta saad lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles