Mis on meie suur unistus, kuhu me tahame jõuda ja mida maailmas muuta. Just see annab uuele töötajale konteksti tema enda rollile.
Selle taustal saab juba rääkida konkreetsetest eesmärkidest milleni uus töötaja meid aitama peaks ja ootustest, mis meil talle on. Kuna me värbame firmasse alati endast targemaid inimesi, siis selle, kuidas nende eesmärkideni jõuda, jätame me alati uuele töötajale otsustada. Katsetamine, eksimine ja õppimine on selle käigus kohustuslikud ja meil väga hinnatud.
See, kuidas on igapäevane töö korraldatud, on oluline teema iga töö puhul, kuid eriti oluline kaugtöö korral. Uus töötaja peaks saama piisavalt hea ülevaate sellest, kuidas töö on igapäevaselt ja iganädalaselt tiimis korraldatud.
Kuidas ja kus lepitakse kokku tegevusi, kuidas ja keda kaasatakse teatud teemadesse, kuidas ja kus omavahel erinevatel teemadel ideid põrgatatakse. Kelle poole võib milliste teemadega pöörduda. Millist ettevalmistust oodatakse teatud koosolekute jaoks igalt töötajalt ja mis on nende koosolekute eesmärk.
Tutvustada tuleks kõiki tehnoloogilisi lahendusi, mida tiim kasutab ja jälgida, et uuel inimesel on vajalikud ligipääsud. Kasutame päris palju erinevaid lahendusi töö tegemiseks ja omavahel suhtlemiseks, seepärast on meil lausa eraldi nimekiri selleks, et kõik vajalikud ligipääsud ja vahendid oleks õigel ajal jagatud.
Keda onboardingusse kaasata?
Selleks, et esimesed päevad ja nädalad oleks töötajale toredad, võiks kaasata tiimist erinevaid inimesi teemasid tutvustama. Nii tekib kiiremini meeskonnatunne ja töötaja saab rutem mitmekesisema pildi ettevõttest.
Meie koostame onboardingu kava inimestele kindlasti nii, et see sisaldaks ka lisaks tööteemadele midagi töövälist. Enamasti on see meie puhul olnud üks korralik baari-retk, aga võib olla ka lahe matk või õhtusöök. See on hea võimalus ka ülejäänud tiimiga kiiresti kohaneda.
Õige onboarding on alus heale ja efektiivsele koostööle, seda rõhutavad sajad teemakohased artiklid. Hea uudis on aga see, et onboardingut saab iga uue töötaja puhul uuesti ja paremini teha. Selleks pole muud vaja teha kui küsida eelmistelt ausat tagasisidet ja oma vigadest õppida.