Täna sai teatavaks, et Tallinna Sadama tütarfirma TS laevad sõlmis lepingud asenduslaevade kasutamiseks. Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad rendib ajutiselt kolm asenduslaeva, et riskivabalt tagada ülevedu tehaste hilinemise korral.
Vaata, millised asenduslaevad hakkavad Väinamerd kündma
1. oktoobrist TS Laevad OÜ omandisse mineva parvlaeva Regula kõrval hakkab laevaliini Rohuküla-Heltermaa oktoobrikuus teenindama parvlaev Harilaid. Virtsu-Kuivastu liinil jätkab teenindamist parvlaev Hiiumaa, millele lisandub oktoobrikuus parvlaev St.Ola.
Saaremaa Laevakompaniiga sõlmiti kokkulepe parvlaevade St. Ola ja Harilaid ajutiseks rentimiseks üheks kuuks. Kokkuleppel firmaga Saaremaa Ferry Erste Beteiligungs saab kolmandaks asenduslaevaks parvlaev Hiiumaa.
St. Ola
Ehitatud 1971. aastal Meyer Werfti laevatehases Saksamaal Papenburgis. Samas tehases valmis ka parvlaev Regula.
Aastail 1982–1991 sõitis Eckerö Linjeni liinil Eckerö–Grisslehamn, kandes nime Eckerö. Aastail 1991–1992 kandis nime Eck. Praeguse nime sai laev 1992. aastal.
Eelmised omanikud: P&O Scottisch Ferries (1991-2002), Eckerö Linjen (1982-1991), Scandinavian Ferry Lines (1980-1982), Stockholms Rederi AB Svea (1971-1980). Saaremaa Laevakompanii ostis laeva 2002. aastal.
Hiiumaa
24. augustil 2007 sõlmisid SLK ja ettevõtte finantspartnerid ASiga Fiskerstrand BLRT kokkuleppe kolme uue parvlaeva ehituseks.
Hiiumaa ja selle sõsarlaevad Saaremaa ja Muhumaa valmisid JSC Western Shipyard laevatehases. Pärast korpuste valmimist pukseeriti laevad Norrasse, Fiskerstrand BLRT AS laevatehasesse, kus toimusid elektritööd, seadmestiku paigaldus ning laevade sisustamine.
6. aprillil 2011 külastasid Fiskerstrandi laevatehast ja parvlaeva Hiiumaa ka Norra kuningas Harald V ja Leedu president Dalia Grybauskaité. 4. mail 2011 saabus parvlaev Hiiumaa Rohuküla sadamasse.
Harilaid
Jäälõhkuja-tüüpi parvlaev Harilaid on ehitatud 1985 Riia laevaremonditehases. Algselt oli Harilaid mõeldud raskeveokite ja sõjamasinate vedamiseks ning seetõttu olid reisijaruumide mugavused minimaalsed. Vedas reisijaid aktiivselt 20. sajandi lõpuni, mil võeti kasutusele uued ja suuremad parvlaevad.
Pärast seda oli Harilaid enamasti kasutusel varulaevana Virtsu-Kuivastu liinil, tehes ohtlike veoste reise ja vajadusel lisareise. Pärast uue parvlaeva Muhumaa liinile tulekut jäi Harilaid Rohuküla sadamasse varualevana seisma.
Tabelis on välja toodud kolme parvlaeva võrdlus.
Parvlaev | St. Ola | Hiiumaa | Harilaid |
Ehitatud | 1971 | 2011 | 1985 |
Üldpikkus | 86,31 m | 97,84 m | 49,90 m |
Laius | 16,31 m | 18,00 m | 12,80 m |
Kiirus | 16 sõlme | 16 sõlme | 10 sõlme |
Kogumahutavus | 4 833 | 5233 | 1028 |
Süvis | 4,19 m | 4,00 m | 3,10 m |
Reisijakohti | 480 | 600 | 200 |
Autode arv | 110 | 160 | 30 |
Allikad: meediaväljaanded, internet, ettevõtete kodulehed