Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ükski parvlaev õigeks ajaks ei jõua, asenduslaevad tellitakse Leedolt (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Aliaga
Copy

Täna sai teatavaks, et Tallinna Sadama tütarfirma TS laevad sõlmis lepingud asenduslaevade kasutamiseks. Asenduslaevad tulevad Vjatšeslav Leedo laevafirmalt Saaremaa Laevakompaanii (SLK) ja Saksamaa laevafirmalt Saaremaa Ferry Erste Beteiligungs, ent tehnilise poole eest hakkab samuti hoolitsema SLK. 

Sõlmitud kokkuleppe tugevus on see, et tegemist on täna opereeriva operaariga. «Läbirääkimised olid rasked, aga konstruktiivsed ja meil on kõik lepingud alla kirjutatud,» sõnas Tallinna Sadama tegevjuht Valdo Kalm. «Suure tõenäosusega ühtegi uut parvlaeva 1. oktoobriks ei tule.»

Asenduslaevad on Regula, St. Ola, Hiiumaa ja Harilaid. «Vastupanu teed ei olnud kerge minek. Laual oli meil reaalselt neli ettevõtet, kaalusime ka viiendat,» rääkis Padar, aga viienda laev ei olnud parimas korras. SLK laevade kasutamine on kõige lihtsam ja sujuvam variant – meeskonnad on juba olemas ja on teada, et laevad sobivad meie sadamatega.

Kuigi asenduslaevad on pisemad, usub Kalm, et madalhooajal saab hakkama.

Maksma läheb asenduslaevade rent kokku viis kuni 5,5 miljonit eurot. Padari kinnitusel on projekt sellest hoolimata hea tootlusega. Täpsemalt Kalm ega Padar numbreid kommenteerida ei soovinud, kuid välja öeldud numbrisse on arvestatud ka uute parvlaevade ehitajatele tehtavad trahvid. 

TS laevade juht Kaido Padar sõnas, et lepingud kirjutati alla kell üks öösel. «Kvaliteet on see, mille arvelt me kindlasti mööndusi ei tee,» selgitas ta seisu. Türklased tahaksid laevu üle anda, aga eestlased ei taha laevu vastu võtta. Tallinna Sadamal on tehtud terve rida parandusettepanekuid.

«Poolakad lubasid 1. septembriks esimese laeva üle anda,» kirjeldas Padar. Ent eelmisel nädalal teatas Remontowa, et parvlaev Tõll hakkab tulema oktoobri keskel. Padar kartis, et parvlaev hakkab tulema alles novembris. Saabuvad parvlaevad pannakse kohe õigetele liinidele.

Oodatavalt asuvad  parvlaevad Leiger ja Tõll  liinile oktoobrikuus,  parvlaev  Tiiu novembris  ja Piret hiljemalt uue aasta alguses.

«Me saame väga kvaliteetse teenuse üsna lähiajal püsti,» kinnitas Kalm. 

Tagasi üles