Seitse nõuannet sisuteenuste lõksust pääsemiseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Erinevatel internetilehtedel vilguvad kirevad bännerid, mis ahvatlevad ihaldusväärsete auhindadega ja kutsuvad osalema loosimistes. Võitmiseks tuleb vastata tuleb vaid paarile lihtsale küsimusele.

Sageli võib selliste teenuste puhul olla tegemist perioodiliste sisuteenustega ehk teisisõnu teenusega, mis kindla sagedusega pakuvad teenusega liitunutele uut mobiilisisu – helinaid, taustapilte, horoskoope, uudised jne ning mille eest lisandub igal nädalal kindel summa telefoniarvele.  Viimastel aastatel on levinud ka internetiportaalides reklaamitavad veebipõhised mängud ning testid, näiteks IQ test, surmatest, ennustused ja muu sarnane.

Vastuse teadasaamiseks tuleb testide puhul sisestada oma mobiilinumber ja see võibki tähendada perioodilise sisuteenusega liitumist. Samuti võib «liitumislõks» olla isegi pealtnäha tavaliste loosimiste taga (ürituste piletid, kinkekaardid, mobiiltelefonid vms).

Antud teenust tellides ei ole üldjuhul teenuse tingimused kergesti leitavad ja loetavad ning seega võivad need jääda ka läbi lugemata. Seega ei teadvusta tellijad sageli, et tegemist võib olla sisuteenusega ning saavad telefoniarvet nähes ebameeldiva üllatuse osaliseks.

Olenevalt teenusepakkujast võib arve teenuste eest olla enam kui kümme eurot kuus. Kui varem puudutas sisuteenusega seotu lapsi ja noori, siis viimasel ajal on paljudel juhtudel sellistesse lõksudesse langenud pigem kesk- ja pensioniealised. 

Alljärgnevat on toodud seitse soovitust, mida sisuteenustega kokku puutudes kindlasti meeles peaks pidama.

  1. Perioodiliste sisuteenuste pilkupüüdvaid reklaambännereid kohtab sageli kõige külastavamatel (meelelahutuslikel) internetilehtedel ja suhtlusportaalides.
  2. Kui oled otsustanud sisuteenuse tellida, siis loe enne teenuse tellimist tähelepanelikult läbi tingimused, et vältida tulevikus ebameeldivaid üllatusi.
  3. Internetiteel teenusega tuleb sisestada mobiilile saabunud kood, kuid enne seda loe kindlasti tähelepanelikult läbi ekraanile ilmuvad teenusetingimused.
  4. Jäta meelde telefoninumber, kust sisuteenuse tellisid, sest viimasest loobumiseks tuleb saata teenusepakkujale sõnum sisuga «stop» või «stopp».
  5. Kahtluse korral kontrolli oma lähedaste telefoniarveid – nii saad olla kindel, et kogemata pole keegi end sidunud mõne perioodilise sisuteenuse pakkujaga või maksnud tellitud teenuste eest rohkem.
  6. Uuri võimalust panna piirangud enda, oma laste või lähedaste telefonikasutustele ja blokeerida sisuteenuste tellimine mobiilioperaatori toel. Nii on võimalik vältida ebameeldivaid üllatusi.
  7. Juhul, kui sul on probleeme perioodiliste sisuteenuste tellimise või teenuse kasutuse katkestamisega, võta ühendust teenusepakkujaga. Samuti võid nõu saamiseks konsulteerida tarbijakaitseametiga.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles