Saksa valitsus ja muud ametiasutused teadsid juba 2010. aastal, et Saksa Volkswageni (VW) ja teiste autootjate diiselautode heitmed on sõites tunduvalt suuremad kui testides, kirjutab ajaleht Süddeutsche Zeitung (SZ).
Leht: Saksa valitsus teadis VW heitmeprobleemidest juba 2010. aastal
VW heitmeskandaali uuriva parlamendikomisjoni aruanne ei ole rõõmustav ei autotootjatele ega valitsusele. Ekspertide järelduse kohaselt autosid kontrollinud amet ei sekkunud, kuna sellel olid autotööstusega liiga lähedased suhted, vahendab BNS.
Keskkonnaorganisatsioonide ja roheliste endiajad ei ole liidukantsler Angela Merkeli valitsus piisavalt otsustavalt sekkunud autotööstuse heitmenäitude manipulatsioonidesse.
Heidelbergi ülikooli keskkonnafüüsika keskuse teadur Denis Pöhler ütleb parlamendi tellitud uuringus, et peaaegu kõik diiselautod olid timmitud nii, et need heitmetestides ei ületanud lubatud näite. Tema sõnul tehti juba 2010. aastal uuring, mis kinnitas diiselautode heitmeprobleeme. Kuid seda ei arvestatud.
Parlamendikomisjon on palunud hinnangu ka Saksa autoliidult (ADAC), mis üldiselt autotööstust ei arvusta. ADAC-i tehnikadirektor Reinhard Kolke on esitanud oma hinnangu 2010. aasta 2. juuni kirjas, kus ta hoiatab keskkonnaministeeriumi, et diiselautode heitmetega on probleeme.
ADAC alustas oma heitmetestidega juba 2003. aastal. Nendega taheti näidata, et testitulemustes ja tavalisel sõitmisel on autode heitmenäidud väga erinevad.
USA-s paljastati VW heitmenäitude pettus eelmisel sügisel. Viimaste hinnangute kohaselt läheb see VW-le maksma üle 35 miljardi euro.