Päevatoimetaja:
Sander Silm

Helenius: Eesti on brändi poolest linnriik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Joakim Helenius
Joakim Helenius Foto: Peeter Langovits

Investeerimispankur ja Estonian Airi nõukogu esimees Joakim Helenius (53) leiab, et kuna Tallinna osa Eesti majandusest on niivõrd suur, võib nimetada Eestit linnriigiks.

«Eesti on majanduslikult CityState, linnriik,» vastab Helenius ajalehe The Baltic Guide küsimusele, mis on Eesti bränd.

«Tallinna osa kogu riigi majandusest on suur. Pikemas perspektiivis tuleks mõelda, kuidas arendada kogu riiki. Kas on mõtet linnastumist takistada? See lisab tootlikkust, kuid puudutab tugevalt rahvustunnet ja kultuuri. See on tundeküsimus,» arutleb Helenius.

Majandusteadlase haridusega tippjuht leiab, et Tallinnast väljapoole jäävale riigi osale tuleks leida mingi ülesanne, kuigi loomulikult tegeletakse maapiirkondades põllumajandusega.

Heleniuse arvates võiksid (regionaal)poliitilised otsused käivitada soovitavaid protsesse tõhusamalt, kui lasta vaid turumajanduse mudelil olukorda reguleerida.

Helenius rääkis ka Eesti kui riigi turundamisest välismaal. Siin peab ta tugevaks argumendiks eurot. «Kriisi ajal suutis maa saavutada Maastrichti kriteeriumid. See on täitsa uskumatu! See aitab kaasa Eesti «müümisele» välismaal.»

Kadunud valuutarisk, madal maksutase, heal tasemel infokommunikatsioon ja taristud ning maksuvabastus ettevõtte kasumilt näitab Eestit välismaistele ettevõtjatele heas valguses.

Heleniuse arvates tasub Skandinaavia noortel ettevõtjatel luua äri Eestis ja kasutada sihtturuna Skandinaavia riike.

«Mitmed linnriigid on saanud edukaks sellega, et meelitavad noori ettevõtjaid enda juurde,» veab Helenius ühendusjoone linnriigikuvandi ja ettevõtluskeskkonna vahele.

Helenius leiab koguni, et Eestis koheldakse edukaid ettevõtjaid paremini kui Soomes. Ka seda kuvandit peaks turundama Eestist väljapoole.

Samuti puudutas Helenius Estonian Airi turunduseesmärke koduturul. Tema arvates on tähtis, et ettevõte teenindab Eesti inimesi võimalikult hästi ja kasumlikult.

See on keeruline võrrand, kuna kõne all on väike turg, kuid kindlasti vajalik, sest riigi omanduses lennukompanii peab looma eestlastele võimalikult head ühendusteed Euroopasse.

Helenius andis intervjuu soomekeelsele tasuta jagatavale turismiväljaandele The Baltic Guide.

Tagasi üles