Olerexi kütuste sisseostujuhi Alan Vahti sõnul on selle aasta kütuseturu kõige kuumemaks teemaks aktsiisitõus, millest riigile loodetud tulu ei tõuse.
Kütusemüüja:kütuseaktsiisi tõus vähendab maksulaekumisi 35 miljoni võrra (1)
«Selle ajaga on turg tugevalt muutunud ning senine statistika näitab selgelt, et soovitud täiendavat tulu riigieelarvesse ei laeku. Kuna transpordiettevõtted on viinud oma tankimise Lätti ja Leetu, on kütusetarbimine Eestis vähenenud,» tõdes Vaht pressiteates.
Vaht märkis, et viimaste kuude kütusetarbimise statistika järgi kujuneb selle languseks 11-13 protsenti, mis loodetud täiendava aktsiisitulu asemel tähendab riigieelarvesse planeerituga võrreldes hoopiski 25 miljoni euro suurust kütuseaktsiisi alalaekumist.
«Toodud kaotusele lisandub täiendav kaotus ligi 10 miljonit eurot kütuse müügilt makstava käibemaksu alalaekumisest. Olukorra tõsidust kinnitab ka Eesti majanduskasvu aeglustumine esimese kvartali 1,7 protsendilt teise kvartali 0,6 protsendile,» sõnas Vaht. «Olgu võrdlusena toodud, et Läti maksuameti andmetel on lõunanaabrite esimese poolaasta summaarne diislikütuse tarbimine kasvanud eelmise aasta sama ajaga võrreldes 12,4 protsenti.»
Vaht tõdes, et liitripõhiselt vaadates kaotab Eesti kütuseturg igakuiselt ca 8-10 miljonit liitrit diislikütust. Läti turg on seevastu igakuiselt võitnud 6,4 miljonit liitrit, millest osa on loomulik turukasv. «Eesti turu ülejäänud kütusekogused on tõenäoliselt liikunud Leetu ja Poola,» sõnas ta.