Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suuremad kommunikatsioonibürood olid mullu valdavalt kasumis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Artikli foto
Foto: Caro /Sven Hoffmann

Eesti kuus mõjukamat kommunikatsioonibürood lõpetasid möödunud aasta üldiselt kasumiga, firmade käibed liikusid aga erisuunaliselt, seejuures kahanes suurima suhtekorraldaja Corpore käive pea kaheksa protsenti.

Kuuest vaadeldud kommunikatsioonibüroost ainsana enam kui miljon eurot müügitulu teeninud Corpore käive langes aastases võrdluses 7,8 protsenti 1,1 miljonile eurole. Büroo puhaskasum oli mullu 109 100 eurot, aasta varem oli näitaja 214 400 eurot, selgub majandusaasta aruandest.

«Corpore jaoks oli 2015 stabiilse arengu aasta, mille jooksul ettevõte tugevdas oma positsiooni juhtivate kommunikatsioonibüroode seas. Ettevõttel on laiapõhjaline partnerite ring, mis loob head eeldused edaspidiseks kasvuks,» kirjutas juhatuse liige Meelis Kubits aruandes.

Corpore kontserni kuuluvad lisaks emafirmale veel Corpore Konverentsid, kirjastus Editor Grupp ning väiksemad ettevõtted Suvekruiiside OÜ ja Töörahva Tantsõhtu MTÜ. Firmas töötas mullu keskmiselt 11 inimest palgakuluga 317 640 eurot, aasta varem oli samuti 11 töötaja palgakulu 269 939 eurot.

Kommunikatsioonibüroo Idea PR käive langes mullu järsult: kui 2014. aasta müügitulu oli 1,07 miljonit eurot, siis eelmisel aastal oli see vaid 757 600 eurot, langedes 29 protsenti. Ettevõtte puhaskahjum oli 1700 eurot, aasta varem oli see 78 000 eurot.

Idea PR OÜ-le kuulus 2015. aasta alguses veel kommunikatsiooniteenuseid osutav tütarettevõte Leedus, mis aga juunis müüdi kontserni emaettevõttele Big Idea Group. Müügikahjum oli sueerjuures 69 600 eurot, selgub aastaaruandest.

Ideas töötas mullu 12 inimest, kelle palgakulu oli 202 447 eurot, aasta varem oli 20 töötaja palgakulu 323 018 eurot. Tänavu keskendub firma teenuste ja toodete arendamisele, äri kasvatamisele ning jätkuvale integreerimisele kogu turunduskommunikatsiooni valdkonna lõikes Idea Groupi siseselt, märkis juhatuse liige Mailis Timmi aruandes.

Büroo Hamburg ja Partnerid käive oli mullu 687 900 eurot, mida on 1,7 protsenti rohkem kui aasta varem. Firma puhaskasum oli tänavu 68 500 eurot, aasta varem oli näitaja 73 100 eurot. «Aasta jooksul tugevnes ettevõtte era- ja avaliku sektori klientide ring ning käive suurenes,» märkisid aruandes juhatuse liikmed Hannes Hamburg ja Kristi Jõesaar. Tänavu plaanib firma jätkata senise strateegiaga.

Büroos töötas mullu keskmiselt üheksa inimest palgakuluga 210 525 eurot, aasta varem oli samuti üheksa töötaja palgakulu 219 318 eurot. Dividendideks plaanib Hamburg & Partnerid maksta 91 000 eurot. Firma omanikeringis on 40-protsendilise osalusega Hamburg ning võrdsete 20-protsendiliste osalustega partnerid Jõesaar, Jan Jõgis-Laats ja Jekaterina Jõgis-Laats.

Nii tavapärase suhtekorralduse kui valitsussuhete haldamisega tegeleva Meta Advisory Groupi käive oli mullu 655 500 eurot, mida oli 6,3 protsenti kui aasta varem. Büroo kasum aga kahanes veidi, langedes 2014. aasta 163 000 eurot mullu 161 000 eurole.

«Ettevõtte klientide põhituumiku moodustasid 2015. aastal Eesti residentidest ettevõtted, kelle hulgas oli võrdselt nii välis- kui kodumaisel kapitalil põhinevaid firmasid,» kirjutas juhatuse liige Andreas Kaju aastaaruandes.

Ta lisas, et ka Meta kliendiportfell muutus mitmekesisemaks. "Ettevõtte konsultandid nõustasid majandusaasta jooksul ennekõike kliente energeetika, toiduainetööstuse, panganduse ja finantsteenuste, transiidi ja logistika ning infrastruktuuriteenuste valdkondades.»

Meta Advisory andis mullu tööd viiele inimesele, kelle palgakulu oli 140 316 eurot, aasta varem oli samuti viie töötaja palgakulu 111 954 eurot. Dividende maksab Meta tänavu 121 500 eurot. Firma omanikud on läbi ettevõtete võrdsetes osades Kaju ja Ott Lumi.

Büroo Powerhouse käive oli eelmisel aastal 518 800 eurot ehk 23,1 protsenti rohkem kui aasta varem, samuti kasvas firma kasum 2014. aasta 22 400 eurolt 36 200 euroni. Ettevõtte peamised tooted on jätkuvalt avalikkusele suunatud tekstide koostamine, pressiüritused, maineuuringud ja kommunikatsiooniauditid, kirjutas juhatuse liige Janek Mäggi aastaaruandes.

Powerhouse'is töötas mullu keskmiselt kaheksa inimest, kelle palgakulu oli 152 348 eurot. Aasta varem oli viie töötaja palgakulu 109 943 eurot. Dividendideks maksab Powerhouse tänavu 40 000 eurot, firma ainus omanik on Mäggi.

Kommunikatsioonibüroo JLP müügitulu langes 2014. aasta 498 700 eurolt mullu 448 700 eurole ehk 11,1 protsenti. Firma puhaskasum oli mullu 47 000 eurot, aasta varem oli see 74 600 eurot. «Ettevõtte püsiklientideks oli üle 30 ettevõtte ja organisatsiooni nii Eestist kui ka teistest Euroopa Liidu liikmesriikidest,» märkisid aruandes juhatuse liikmed Kristi Liiva ja Karita Sall.

Tänavu plaanib JLP põhiliselt tegeleda olemasolevate klientide hoidmise ning vajadusel uute lahenduste pakkumisega. Samuti plaanib firma pakkuda tänavu edasi integreeritud lahendusi eri kommunikatsioonivõtteid kasutades ning kasvatada enda meeskonna professionaalseid oskusi strateegilise planeerimise ja kommunikatsiooni mõju hindamise vallas, seisab aruandes.

JLP-s töötas mullu seitse inimest palgakuluga 146 327 eurot, aasta varem oli sama arvu töötajate palgakulu 137 854 eurot. Dividende plaanib kommunikatsioonibüroo JLP maksta tänavu 37 600 eurot. Firma omanikud on 84 protsendi ulatuses Liiva ja 16 protsendiga Artur Jugaste, kes on ametis ka kaitseministeeriumis strateegilise kommunikatsiooni osakonna juhataja asetäitjana.

Tagasi üles