Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: miks põlevad trammides päevasel ajal tuled?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anna-Maria Uulma
Copy
Tallinna tramm.
Tallinna tramm. Foto: Mihekl Maripuu

«Miks sõidavad Tallinnas trammid päevasel ajal valgustatud salongiga?» pöördus Postimehe poole murelik lugeja, kelle jaoks oli küsimusele vastuse saamine väga oluline.

Vastab Tallinna linnatranspordi avalike suhete spetsialist Urmas Tooming.

Uued CAF Urbos trammid on juba tehases ehitatud selliselt, et salongi tuled lähevad põlema kohe, kui tramm käivitub.

Põhjuseid on mitu:

Esiteks on trammil kaheksa valvekaamerat, mis salvestavad kõik trammis ja selle ümber toimuva. Kvaliteetse pildi saamiseks salongist on vajalik ühtlane ja  kindla tugevusega valgustus.

Teisalt on ühtlase valgustuse korral salongis tagatud sõitjate (eriti vanemaealiste) suurem ohutus ja sõidumugavus. Piltlikult öeldes: näeb hästi jala ette ja aitab vältida kukkumisi.

Kolmandaks on valgustus ka trammi üks disainielemente. Valgustatud tramm näeb väljast vaadates kena välja. Aga torkab (eriti halvema ilmaga) ka enam silma, mis omakorda aitab kaasa liiklusohutusele.

Lisamärkusena võib öelda, et kulu valgustusele on võrreldes trammi poolt kasutatava elektrienergia hulgaga minimaalne (LED-lambid jms) ning trammi kogu energiakuluga võrreldes ei vääri äramärkimist.

Tagasi üles