Statoil nõuab Rakvere-Haljala tee eelprojekti tühistamist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Statoili teenindusjaam
Statoili teenindusjaam Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kütusemüüja AS Eesti Statoil nõuab kohtus maanteeameti Rakvere-Haljala tee eelprojekti tühistamist, kuna projekti kohaselt viiakse tee ettevõtte tanklast eemale.

Kütusemüüja esitas mullu novembri alguses tehtud Tartu halduskohtu otsusele ringkonnakohtusse apellatsioonkaebuse, mis tuleb arutlusele 23. veebruaril.

Mullu novembris otsustas halduskohus ettevõtte kaebust mitte rahuldada, kuna avalik huvi kaalub üle Statoili erahuvi ning ettevõtte argumendid olid kohtu hinnangul põhjendamatud.

Rakvere-Haljala tee eelprojekti kohaselt viiakse tee teise kohta, eraldades transiitliikluse ja kohaliku liikluse. Olemasoleva tee asemele jääb kergliiklustee funktsiooniga tee. Statoilile kuulub selle tee ääres teenindusjaam, mis ei asu Rakvere kesklinna piirkonnas ning on mõeldud teenindama lisaks kohalikule tarbijale ka olemasoleva maantee liiklusvoogusid.

Kuna maanteeamet plaanib viia põhilist liiklusvoogu teenindava tee teenindusjaamast eemale, leidis Statoil, et ettevõtte õigusi on sellega rikutud. Olemasoleva tee ääres oleva teenindusjaama puhul on transiitliiklusvoogude teenindamise võimalus kriitiliseks teguriks majandustegevuse planeerimisel ja selle jätkamisel. Liiklusvoogude teenindusjaamast möödajuhtimine toob ettevõtte hinnangul kaasa mitte üksnes käibe languse teenindusjaamas, vaid võtab otseselt ära transiitliiklusvoogude teenindamise võimaluse, mis võib viia teenindusjaama sulgemiseni.

Halduskohtu mullu novembris tehtud otsuse kohaselt pole aga Statoil esitanud kohtule tõendeid selle kohta, et ta on kavandatava tegevuse ala ja selle naaberkinnisasja omanik. Sellest tulenevalt ei olnud Statoil keskkonnamõjude hindamise (KMH) menetluses puudutatud isikuks ja maanteeamet ei olnud kohustatud ettevõtet ka personaalselt informeerima KMH algatamisest ega kaasama Statoili KMH menetlusse kui menetlusosalist.

Statoilil oli õigus osaleda KMH menetluses kui mittepuudutatud isik, lähtudes keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusest tuleneva igaühe õigusest. Kuna ettevõte seda aga ei teinud, leidis kohus, et sellega loobus ettevõte õigusest KMH menetlustoiminguid vaidlustada.

Samuti ei nõustunud kohus ettevõtte väitega, et Statoili tulnuks kaasata tee eelprojekti menetlusse tulenevalt teeseadusest, kuna Statoil ei ole tõendanud, et on eelprojekti puudutavate kinnisasjade omanik.

Kohtu hinnangul on tugimaantee 23 Rakvere-Haljala ehitamine olulise avaliku huviga, kuna uus tee muudab liiklemise ohutumaks ning suurendab tee läbilaskevõimet ja seega soodustab ka transiitliiklust.

Maanteeameti väitel ei likvideerita seoses uue tee projekteerimisega olemasolevat Rakvere-Haljala maanteelõiku ja uuelt teelt on ette nähtud mahasõidud ning säilivad kõik juurdepääsud Rakvere linna piiril asuvasse kaubanduskeskusesse, seal hulgas Statoili teenindusjaama. Ka praegu tuleb teenindusjaama sõitmiseks sõita maha Rakvere-Haljala maanteelt.

Samuti ei jää olemasolev maantee kergliiklusteeks, vaid kõrvalmaanteeks ning teenindusjaamale juhitakse tähelepanu viitadega ja alles jääb olemasolev teenindusjaama ristmik ning nimetatud kõrvalmaantee ei jää tupikteeks.

Kohus leidis samuti, et vaidlustatud käskkirjad ei saa piirata Statoili ettevõtlusvabadust ning ettevõte tugineb oletustele käibe languse kohta tulevikus ja transiitliiklusvoogude teenindamise võimaluse äravõtmise kohta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles