Vaade kampaaniale: Leiburi «Saiö» teleklipp
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E24 turundusrubriik hakkab kirjutama väljapaistvatest ja lahedatest kodumaistest reklaamidest. Esimesena heidame pilgu 17. jaanuaril telesse ilmunud Leiburi uue batoonsaia «Saiö» telereklaamile.
Klient: Leibur
Reklaamiagentuur: Ecwador
Produktsioonifirma: Caviar
Telekampaania aeg ja koht: 17. jaanuar kuni veebruari esimene pool. TV3, Kanal2, TV6, Kanal 11
Kliendi eesmärk, toote positsioneerimine
Leiburi turundusjuht Kai Põldemaa sõnul on klipp loodud uue toote turuletoomiseks, et seda tutvustada, tuntust tõsta ja müüa.
Toode on klassikaline batoonsai, millel on ainulaadsena Eestis lisatud koorikule rukkipuistet, ehk kokku on pandud midagi väga klassikalist ja midagi väga uut.
Klipp arendab seda kuvandit kahe erineva subkultuuri – beatboxerid (tänapäevane) ja etnomuusikud (traditsiooniline) kaasamise teel (beatbox on osa hiphopmuusikast – T.L.).
Toote nimi koosneb üldsõnast «sai», millele on lisatud etnolik «ö», mida toetab pakendil etnolik graafikaelement. Uus ja vana koos, ning laiemalt moodsus, ongi selle brändi «maailm», millest Leibur tahab inimestele rääkida.
Pakendil on toote nimi kahtepidi kirjutatud, mis laseb nime, või Leiburi logo näha erinevatest suundadest. Seegi on graafiliselt uudne võte.
Toote sihtgrupiks on 20 pluss linliku elustiiliga inimesed, kellele seni pole klassikaline sai olnud pagaritoodetest esimene valik.
Ülalnimetatud uudsed elemendid peaksid andma tootele juurde teatava «kiiksu», mis eristab toodet klassikaliste batoonsaiade segmendis, kus tavaliselt müüakse saia läbi traditsioonilise kuvandi.
Kai Põldemaa ütles, et klipi valmistamise kulud jäid keskmisesse hinnaklassi. Kampaania algas neljas Eesti telekanalis (TV3, Kanal2, TV6, Kanal11) 17. jaanuaril ja vältab kolm kuni neli nädalat.
Tegijad
Leiburi reklaamigentuur on Ecwador. Teleklipi idee töötasid välja Ecwadori loovjuht Uku Nurk, copywriter Toomas Tilk, projektijuht Mairi Talving ja AD Merike Tamm. Muusika lõid Jarek Kasar (Chalice) ja Toomas Tilk (Tommyboy), pakendi kujundas Kalle Toompere.
Teleklipi valmistas produktsioonifirma Caviar. Klipi režissöör Kaimar Kukk ja monteerija Johannes Arro on Caviarist, operaator Mart Ratassepp Must Filmist.
Peamised osatäitjad klipis: folklaulja Kirilee Loo, Lilian Reinmets (Indigolapsed), Kadri Kasak ja beatboxerid CuBa Beatbox (osalenud beatboxi MM-l), Daniell ja Zoo.
Eksperdi kommentaar
Rasmus Merivoo, filmide «Buratino» (2009) ja «Tulnukas» (2006) režissöör: «Tore on vaadata, et mõnust nõretava voice over`i (produktsioonivõte, kus tekstilugev hääl ei kuulu ekraanil nähaolevale inimesele – T.L.) ja aegluubis ümber toote sõitmisega reklaamide aeg on läbi saamas.
Jaan Rekkor (näitleja, tuntud reklaamihääl – T.L.) saab lõpuks puhata ja vaataja samuti. Pole siin tegu ka millegi kohutavalt uuega, mis meid eemale peletaks.
Vana hea Harry Egipt (legendaarne reklaamirežissöör nõukogude Eestis 80ndail – T.L.) sammus ju kunagi täpselt sama rada – moodsad tooted söövitati meie mällu moodsate laulujuppidega, mis moodsate esitajate poolt sisse lauldi. Ikka tuleb šokolaadi süües meelde Ivo Linna või värskat juues Michael Jackson ja ka vastupidi.
Kahjuks pole regilaulu viis nii meeldejääv kui mõni 80ndate reklaamihitt ja kuigi moodsad beatboxerid on väga coolid, ei saa laulu sõnadest päriselt aru ka pärast kolmandat vaatamist. Neljandal vaatamisel oli lõpuks kõik selge. Ka see, et olin juba neli korda seda reklaami vaadanud. Mine võta kinni, on see arusaamatus siis nüüd hea või halb... :)
Tehnilise poole pealt on kõik väga hästi. Juba esimene kaader annab oma naljaka montaažilahendusega edasi kogu klipi kerge mängulisuse ja stilistika. Sündis see detail siis montaažilaua taga või režiiplaani tehes – vahet pole. Tore algus igal juhul!
2 vastasleeri on omavahel ilusasti visuaalselt välja joonistatud – tumedad, moodsad ja tõsised mehed versus rahvarõivais saiakarva taustal naeratavad naised. Konfliktist arusaamisega probleeme ei teki!
Valgus on meeldiv ja mõnusalt aktiivne loo jutustamisel. Eriti tore, kuidas ta juhatab sisse reklaami lõpuosa – vilkudes tööle hakkavad laelambid käruga kõrvaklappides mehe taustal. See on nii visuaalselt põnev, kui ka toob meid laululahingu sahmimisest rahulikumasse valgusesse, öeldes: «Rahunege, saia on veel!»
Kaadritesse on komponeeritud sügavust ja kaamera ei sõida niisama mööda tuba ringi. Kõik on täpne ja kaalutletud. Ainus asi, mis mind selle rea puhul häirib, on kolmas lõige, kust ka laul esimest korda pihta hakkab. See võib olla ka põhjuseks, miks ma esimese hooga kohe reelt pudenesin ja sõnadest aru ei saanud.
Eelnevas, beatboxereid tutvustavas plaanis jääb tänu kiirendusega väljasõidule silm ikkagi esimese - sinise kapuutsiga tüübi näo peale ja laulva Kirile Looga lõikudes on meie pilk kohas, kus asub lauljatari kõrv, mis on kahjuks veel ka ootamatult heledalt välja valgustatud.
Laulev suu asub aga varjus ning selle murdsekundi jooksul, millal peaks minu alateadvus laulu kasuks otsustama, jääb ta hetkeks kõrva peale toppama.
Iseenesest pole ju selline väike tähelepanu hajutamine patt, eriti veel moodsas pildireas, aga koos kaadris algava lauluga on üllatusi liiga palju ja midagi pole teha, häirib raisk...
Oleks võinud äkki kolmikplaani asemel kasutada plaani, mis tuleb pärast seda, ehk siis Kirile Loo üksinda beatboxerite vastu lõigata. Kompositsiooniliselt sobib ta ju paremini, kuigi on natuke üle telje. Aga see selleks...
Igatahes on toote tutvustamisel kõik ilusasti läbi mõeldud ja regilaulikud koos beatboxeritega andis sümboolselt edasi ka reklaamitava enda olemuse – nisutoode, mis on rukkiga üle puistatud. Ei oska nüüd öelda, kuidas see sai maitseda võib, aga reklaami võin ka viiendat korda vaadata. Mulle meeldib!»