Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Teadlased: tuntud tootja autodesse saab imelihtsalt sisse murda (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Volkswagenit räsib üks skandaal teise järel.
Volkswagenit räsib üks skandaal teise järel. Foto: Reuters / Scanpix

Ekspertide kinnitusel on viimase paarikümne aasta jooksul toodetud kümned miljonid Volkswageni Grupi autod varastele lihtne saak, sest neid saab lahti muukida lihtsa vahendiga.

Inglismaa Birminghami ülikooli arvutiturvalisuse eksperdid kirjeldavad oma artiklis, kuidas nad suutsid kopeerida Volkswageni kesklukustussüsteemi juhtsignaale, kuulates läheduses pealt, kui autojuhid avasid või lukustasid oma autosid, kirjutab NBC news.

Avaldatud artikli kohaselt on nii võimalik avada enamikku alates 1995. aastast toodetud Audide, Volkswagenite, Seatide ja Škodade mudeleid. Hinnanguliselt puudutab see 100 miljonit Volkswagen Grupi sõidukit.

Sama probleem leiti ka sel aastal müügile tulnud Audi Q3 mudelil. Ekspertide hinnangul on võimalik, et see turvaprobleem puudutab kõik varasemaid mudeleid ja mõningaid praegu tootmises olevaid.

  Erandiks on teadlaste sõnul VW Grupi autod, mille ehitamisel kasutatakse MQB (Modularer Querbaukasten)  tootmisplatvormi. Seda kasutatakse tippmudelite nagu näiteks Golf VII puhul ja neid autosid ei ole võimalik nii lahti muukida.

Volkswageni pressiesindaja Peter Weisheiti sõnul ei ole praegused Golfi, Tiguani, Tourani ja Passati mudelid nii rünnatavad. Ta ei kommenteerinud teiste mudelite võimalikku turvariski.

Teadlastel ei õnnestunud tuvastada allhankijat, kes lahti muugitavaid kesklukustussüsteeme Volkwageni Grupile ja ilmselt ka teistele autotootjatele toodab. VW keeldus tarnijat puutuvat teemat kommenteerimast.

Kolme Birminghami ülikooli ja ühe Saksamaal asuva Bochumi ülikooli teadlase kinnitusel saavad vargad kasutada autode varastamisel odavat ja laialt levinud vahendit, mis püüab raadiosignaale. Teadlaste sõnul võib sama turvaprobleem olla ka teistel autotootjatel, näiteks mõne aasta vanustel Ford Galaxytel. Ford Europa seda ei kommenteerinud.

Teadlaste sõnul keskendusid nad oma töös n-ö laialt levinud mudelitele ning ei analüüsinud Volkswagen Grupi luksusmudeleid sh Porschesid, Bentleyd, Lamborghinisid ja Bugattisid.

Birminghami ülikooli infotehnoloogia lektori Flavio Garcia sõnul teavitasid nad autotootjat oma järeldustest novembris ning kohtusid ettevõtte esindajatega veebruaris. Autotootja sai nii aruande mustandi kui ka lõpliku kokkuvõtte enne uurimistöö avalikustamist  ning on tunnistanud nõrkade kohtade olemasolu.

2013 õnnestus Volkswagenil keelata teadlaste, sh Garcia koostatud dokumendi avaldamine, kus oli üksikasjalikult kirjas, kuidas enam kui 20 autotootja vargustevastaseid seadmed on häkkeritele lihtsalt lahti muugitavad.

See uurimistöö avaldati lõpuks 2015. aastal pärast seda, kui  autorid nõustusid Volkswageni nõudmisel eemaldama kõige olulisema detaili, mis oleks võimaldanud varastel autosid häkkida.

Tagasi üles