Päevatoimetaja:
Sander Silm

Suurejooneline autoloos osutus petuskeemiks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: facebook.com

Facebookis levib laialdaselt loos, mille auhinnaks on välja pakutud kolm Range Roverit. Tegu on aga petuskeemiga, millele sarnased on Facebookis levinud juba vähemalt kahe aasta vältel.

Loosis osalemiseks peab lehekülje meeldivaks lisama, postitust sõpradega jagama ning kommenteerima ja end autode fännilehel registreerima, kirjutab Hoax-Slayer. Kuna auhinnaloosiga sarnaseid lehekülgi on lausa mitu, lubatakse mõnel auhinna välja kuulutamist 18., mõnel 20. augustil.

Sarnased versioonid skeemist ilmusid Facebookis ka 2014. ja 2015. aastal ning mõlema puhul lubati Range Rovereid välja anda esimest korda suhtlussaidi ajaloos.

Kuna tegu on üsna lihtsalt läbitava loosiga, levib see üsna kiiresti suure rahvahulgani. Fännilehe tegelik eesmärk on saada kliente tellima kallist SMS-teenust. Kui viimase sammuna loosis osalemiseks tuleb klikkida fännilehel registreemisnupul, viib see auhinnasaidile, mis on disainitud sarnaselt Facebookile. Saidil on rida pakkumisi, mille hulgast tuleb valida ettemääratud aja jooksul, muidu jääd auhinnast ilma. See on jällegi kavalus skeemi jätkamiseks.

Pole tähtsust, millisel pakkumisel klikid, see viib ikkagi edasi veel kahtlasemale veebilehele ning pakub lisaauhindu, kui sisestad oma telefoninumbri. Väikses kirjas lehe allservas on aga märgitud, et teenus on tasuline ning iga järgnev teenussõnum hakkab maksma viis dollarit (või olenevalt valitud pakkumisest või veebilehest mingi muu summa). Sõnumite saatmine jätkub seni, kui palud teenuse tellimise lõpetada.

Range Roveri lehtede autorid saavad iga teenussõnumi tellija pealt lisatasu ning kahtlemata mingit loosi ei toimugi. Teine viis, kuidas sarnast skeemi on läbi viidud, on inimeste isiklike andmete küsimine. Saidi haldajad jagavad seda infot sponsorite või kolmanda osapoole turundajatega, mistõttu hakkad varsti pärast andmete sisestamist saama tüütuid telefonikõnesid, sõnumeid ja e-kirja teel pakkumisi erinevatelt firmadelt. Ka selle eest kukub kopikas saidi haldaja taskusse.

Kuna sellist tüüpi petuskeemid on suhtlussaitidel üsna tavalised, tasub olla tähelepanelik. Kui tegu on suure auhinnaga, mida pakub kahtlase nimega ettevõte ning loosis osalemiseks piisab lehekülje meeldivaks lisamisest ja kommentaarist, on tõenäoliselt tegu pettusega.

Tagasi üles