Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) plaanib käivitada kolme aasta jooksul kokku kuni üks miljon eurot maksva virtuaalreaalsuse keskkonna Eesti ja siinsete e-lahenduste tutvustamiseks, projekti esimene faas läheb maksma 240 000 eurot.
EAS hakkab kuni miljoni euro eest Eestit virtuaalselt tutvustama (5)
EAS plaanib rajada virtuaalreaalsuses showroomi, mille kaudu saaksid inimesed nii Eestis kui välismaal tutvuda siinsete e-lahendustega, rääkis EAS-i juures tegutseva E-Estonia Showroomi juht Anna Piperal BNS-ile. «Virtuaalsus on väga hea ja huvitav vahend ja meie andmetel pole riigi tasemel seda seni veel tehtud,» rääkis ta.
Idee on selles, et inimesed saavad arendatava keskkonna kaudu kas virtuaalreaalsusprille või prille ja telefoni kasutades tutvuda Eestiga ja Eesti e-lahendustega, rääkis ta. Põhiline sisuedastusvahend saab ilmselt olema 360-kraadine video.
«Välja võiks ta välja näha nii, et kui inimene siseneb, siis keegi tirib teda Eesti loodusesse, nii et ta lendab ringi hüpetega, näiteks oled Viru raba kohal, siis seisad keset Lauluväljakut ja siis oled Toompea lossi juures ja saad parlamendihoonesse sisse lennata ja siis avaneb e-riigi valdkond,» kirjeldas ta loodava keskkonna kontseptsiooni.
Valdav osa teenusest saakski olema video koos 3D- ja 2D-lahendustega. Nii saaks tutvustada nii Eesti loodust ja e-riigi teenuseid, ent ka kultuuri. «Näiteks oleks üks võimalus nautida Arvo Pärdi muusikat esituses virtuaalreaalsuse kaudu,» ütles Piperal.
Loodav e-Eesti e-showroom oleks mõeldud nii väga lihtsaid kui väga keerukaid tehnoloogilisi lahendusi kasutavale tarbijale. «Tahame, et see oleks kättesaadav nii näiteks Google Cardboard väga odavate prillidega, ent ka professionaalse süsteemidega,» rääkis ta vastuseks küsimusele, kas uut teenust saab kasutada näiteks Oculus Rifti kaudu.
Piperali sõnul on EAS juba rääkinud virtuaalreaalsuse süsteemist Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja Tallinna teletorniga. «Sooviksime, et teenust oleks võimalik kasutada ka nendes kohtades Eestiga tutvumiseks,» rääkis E-Estonia Showroomi juht.
Praegu ei ole EAS-il veel selge, missugune võiks olla teenuse tehniline platvorm või sisuedastusviis. «Otsimegi praegu rahvusvahelise hankega ühest küljest platvormi pakkujat, ent temaga võiks kaasas olla ka reklaamiagentuur, mis on ka sisu loomisega kursis,» rääkis ta.
Tehnilise platvormi, ent ka sisuloome teenust võiks Piperali sõnul pakkuda näiteks mõni rahvusvaheline ettevõte, millel on kompetents ja platvorm juba olemas. "Platvormi osa ei tohiks neile väga kallis olla," rääkis ta ja märkis, et põhiline kulu on esialgses plaanis seotud ilmselt sisuloomega.
Riigihangete registris avaldatud hanketeates on projekti maksumuseks märgitud 1 miljon eurot, see on Piperali sõnul aga maksimaalne maksumus. «See on juhul, kui me tahame selle teenusega jätkata pikemalt, tellida veel mingeid asju juurde; tahame, et see oleks kasutuses ka näiteks Euroopa Liidu eesistumise ajal,» rääkis ta.
«Esimeses faasis on projekti tegelik investeering ja maksumus 240 000 eurot, selle summa eest tahame tellida nii platvormi kui ka 360-kraadist videot ja sisu,» lisas Piperal.