Postkasti kogunevad reklaamid on küll tüütud ning tekitavad koju suurel määral prügi, kuid paljudele inimestele mõjuvad need otsese reklaamina, mille järel poodi soodushinnaga toodet ostma tõtatakse.
Postkasti potsatanud reklaamleht ärgitab uskumatult paljusid poodi minema
85 protsenti otsepostituslehtede lugejatest on positiivselt mõjutatud reklaamitud kauplust külastama, selgus Turu-uuringute AS’i uuringust. 59 protsendi vastajate sõnul mõjutavad sooduspakkumised nende otsust kohe kindlasti.
Muuhulgas selgus, et 67 protsenti inimestest märkab sooduspakkumisi just oma postkasti tulevatel otsepostitustel. Mujal on sooduspakkumiste reklaamide märgatavus oluliselt madalam.
Kui välja arvata poes spetsiaalsele alusele pandud reklaamlehed, mis eeldavad kliendilt juba kauplusesse tulemist, on otsepostituse järel sooduspakkumised märgatavaimad internetis, kus on neid märganud kümnendik vastajaist.
Omniva postiäri juhi Mari Allese sõnul tõestavad otsepostitused end vastupidiselt levinud arusaamale jätkuvalt eduka reklaamkanalina.
Omniva kannab Eestis igal aasta laiali üle 200 miljoni reklaamlehe ning see number näitab otseposti kanali jätkuvat trendi ettevõtete seas ning on turundajatele asendamatuks tööriistaks.
«Adresseerimata otsepost on efektiivne ja soodne viis jõuda suure hulga klientideni, seevastu adresseeritud otsepost on ideaalne viis sihtida oma sõnumit väga täpselt valitud inimestele,» selgitas Allese.
2015. aasta TNS Emori uuringu kohaselt pööratakse traditsioonilistest reklaamikanalitest kõige enam tähelepanu just otsepostile. 15-74-aastaste Eesti elanike seas oli otsepostitusest jälgitavamateks kanaliteks üksnes sõprade ja tuttavate ning müüja või eksperdi soovitused. Otseposti jälgib ligi kaks kolmandikku küsitletutest.
7-8. juuni ja 14—15. juuni küsitles Turu-uuringute AS kolme kaupluse juures Tallinnas ja Sillamäel 270 inimest, eesmärgiga selgitada välja otseposti reklaami märgatavus ja selle mõju poe külastamise otsuse tegemisel.