Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kliendikaarti võib tulevikus asendada mobiilne lahendus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
ID-kaart kui kliendikaart.
ID-kaart kui kliendikaart. Foto: Margus Ansu / Postimees

Kuigi paljud isikutuvastamist nõudvad teenused võiks siduda ID-kaardiga, siis juba kliendikaartidega teenusepakkujad kaardi «ümberkolimist» ID-kaardile siiski ei plaani.

Peamise põhjusena tuuakse välja ID-kaardi piiratust ja pigem mõlgutatakse mõtteid kaasaegsemast, mobiilsest lahendusest, vahendab ERR uudisteportaal.

Riigi ja selle allasutuste teenused on enamasti nüüdseks ID-kaardiga seotud: haigekassakaarti enam olemas ei ole, juhiluba ei pea Eesti piires kaasas kandma, raamatukogudes võib lugejapileti teha ID-kaardi peale. Ka mitmed ärid on sidunud oma kliendikaardi ID-kaardiga: apteegid, raamatupoed, kinod jne.

Estraveli reisibüroo kliendikaart kehtib aga üle 200 teenusepakkuja juures ning seda saab kasutada nii plastikkaardi kui mobiilse kaardina.

«Telefoni kantakse enamasti ikka kaasas ja paljud meie kliendid kasutavad meeleldi mobiilse kliendikaardi võimalust,» selgitas Estraveli pressiesindaja Janika Ritson.

«Kuigi tänapäeva trend Eestis on lojaalsuskaartide ühendamine ID-kaardi külge, siis usun, et ühel hetkel liiguvad kõik, nii maksmine kui ka lojaalsusprogrammid hoopiski mobiili,» viitas Maxima Eesti turundusjuht Jaanika Terasmaa kaasaegsemale lahendusele.

Loe lähemalt ERR-ist.

Tagasi üles