Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lastele mõeldud liiklusvahenditega kaasnevad reaalsed ohud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anna-Maria Uulma
Copy
Neiu rulaga.
Neiu rulaga. Foto: Jaanus Lensment

Nooremad ilmakodanikud kasutavad peale jalgratta veel mitmeid liiklusvahendeid, mida kasutades peaks samuti teadma ohutusreegleid ning liikluses eriti tähelepanelik olema.

On jäänud veel viimased nädalad suvevaheaega, mis tähendab seda, et lapsed kavatsevad sellest kindlasti maksimumi võtta. Et linnas huvitavam oleks, omab nii mõnigi pisem tegelane lisaks ratta teisigi väiksemaid sõiduvahendeid nagu rulluisud, hõljuklaud, tõukeratas vms.

Lastevanematel tasuks aga kindlasti mõelda, et ka nende kasutamisega kaasnevad omad ohutusreeglid, mida tuleks jälgida.

Politsei-ja piirivalveameti vanemkomissari Riho Tänaku sõnul pole neile teadaolevalt  liiklusõnnetuste suhtes tasakaaluliikuritega otseseid kokkupuuteid veel olnud, kuid oht on siiki olemas, sest need vahendid on tõusvaks trendiks.

«Üks raskemate tagajärgedega juhtum pärineb selle aasta 2. juunist. Siis juhtus Tallinnas Mustamäel liiklusõnnetus, kus Volkswageni juht sõitis otsa tasakaaluliikuriga sõitnud 16-aastasele noormehele,» meenutas Tänak. 

Ta rõhutas, et kuna paljud lapsed käivad koolis iseseisvalt, on oluline, et nad oleksid valmis ka üksinda ja eripäraste sõiduvahenditega liiklemiseks.

«Lapsevanemad peaksid selgitama, et liikluses tuleb olla tähelepanelik. Kui laps läheb kooli jalgratta või tasakaaluliikuriga, siis peab veenduma, et see on tehniliselt korras,» pööras Tänak tähelepanu.

Tänaku sõnul peab iga tasakaaluliikuriga sõites arvestama, et sellele on sarnased reeglid nagu jalgratturile, pisimopeedi- ja mopeedijuhile.

«On nõutud, et tasakaaluliikuriga sõites peab alla 16-aastane juht kandma oma ohutuse tagamiseks kinnirihmatud kiivrit. Sõita võib sellega nii kõnni- kui jalgrattateel, ka on sõiduteele märgitud jalgrattarajal ning kui ületamist vajab vöötrada, tuleb tasakaaluliikuri juhil sarnaselt ratturiga veenduda, et ta ei ohustaks sõiduteed ületavat jalakäijat ega põhjustaks muud liiklusohtu,» rääkis Tänak.

Jalakäijate vahetus läheduses tuleb tasakaaluliikuriga sõita mitte kiiremini kui jalakäija tavakiirusega, samuti tuleb jalakäija tavakiirusel ületada sõiduteed. Nii jääb autojuhtidele võimalus aegsasti reageerida ja võimaldada ka liikurijuhile ohutut teeületust. Tasakaaluliikuri juhile vanusepiirangut ning juhiloa omamise nõuet kehtestatud ei ole.

Tagasi üles