Lisaks küsib süsteem aeg-ajalt PIN-koodi. Seda, millal täpselt PIN-koodi küsitakse, ei ole võimalik ette teada – süsteemi taga on keeruline algoritm. Kõik see kokku teeb asja kelmide jaoks suhteliselt ebaatraktiivseks.
Kui inimene avastab, et pangakaart on kadunud või varastatud, saab ta selle kohe ise mobiilipangas blokeerida, selleks ei pea enam isegi panka helistama. Ehkki samamoodi saab kaardi endiselt sulgeda ka panga nõustamiskeskusse helistades.
Kui klient ei soovi viipemakse funktsiooni kasutada, saab ta selle internetipangas kinni panna ning hiljem soovi korral uuesti aktiveerida.
Katrin Aron, Tele2 tootedirektor
Tele2 käivitas Eestis mobiilse makselahenduse prooviprojekti «Mobiilne rahakott» juba aprillikuus. Teenus võimaldab läbi Tele2 rakenduse mobiiliga tasuda rohkem kui 35 söögikohas. Mobiilimakse tegemiseks tuleb skaneerida söögikohas vastav QR-kood ning ostusumma lisatakse järgmisele telefoniarvele. Keskmiselt makstakse Tele2 mobiiliarvega 300 korda kuus.
Nagu kõikide uute tehnoloogiate puhul, võtavad inimesed digitaalsed rahakotid ja mobiilsed maksed laiatarbekasutusse keskmiselt kolme kuni viie aasta jooksul, seega eksisteerivad veel tükk aega paralleelselt ka plastkaardid.
Et innovatsioon muudab mobiilsed lahendused kliendile aina käepärasemaks, asendavad telefoni koondunud digitaalsed lahendused makse- ja kliendikaardid 10–12 aastaga.
Tulevikus tähendavad mobiilsed maksed kliendi jaoks lisaks mugavusele suuremat turvalisust, kuna telefon suudab kasutada reaalajas infot, millele pangakaardiga ligi ei pääse. Näiteks võimaldavad asukohapõhised andmed kindlaks teha, kas telefoni kasutakse tavalise liikumistrajektoori raadiuses. Kui ei, siis küsitakse kliendilt lisaautentimist nt PIN-koodi või sõrmejäljega.
Meie järgmisi lahendusi võib oodata online-maksete valdkonnast. Lisaks plaanime tulevikus kombineerida mobiilsed maksed lojaalsuspakkumistega.