Üks põhilisemaid sõnumeid miljardär Donald Trumpi presidendikampaanias on olnud, et kuna ta on edukas ärimees, saaks temast ka edukas riigipea. Andmed näitavad aga, et Trumpi ettevõtteile on tema presidendiks pürgimine kõvasti liiga teinud.
Trumpi kampaania mõjub tema ärile halvasti
Andmed Trumpi ebaedu kohta pärinevad äpilt Foursquare, mille kaudu saab teha «check-ini» ehk näidata, mis kohtades on kasutaja käinud. Kokku on äpil 50 miljonit aktiivset kontoomanikku, kirjutab Vice News.
Foursquare'i avaldatud andmed ütlevad, et külastatavus Trumpi nime kandvates kasiinodes, kauplutses ning golfiradadel on presidendikampaania jooksul kõvasti kukkunud. Suurim langus on miljardäri ärisid tabanud kahel korral: siis, kui ta oma kandidatuuri avalikustas, ning aasta algul toimunud eelvalimiste ajal.
Eelmisel suvel oligi langus 17 protsenti, võrreldes aasta varasema ajaga. See tähendab, et vabariiklaste esinumbri ärid jäid ilma tavapärastest hooajakülastajatest. Talvel oli olukord parem, kuid märtsis algas uus langus. Tänavu juulis oli külastatavuse langus 14 protsenti.
Näitajad on veelgi hullemad neis USA osariikides, mille valijad eelistavad traditsiooniliselt demokraate. Samuti on märkimisväärselt vähenenud Trumpi ärides naisklientide hulk. Näiteks juulis käis demokraate eelistavais osariikides Trumpi kasiinodes ja muudes ettevõtetes 29 protsenti vähem naisi kui varem.