Tallinna Sadam plaanib järgmise 15 aasta jooksul põhjalikult ümber kujundada Vanasadama piirkonna ning ehitada rajatava Reidi tee juurde meelelahutus- ja kaubanduspindu, laiendada sadama A- ja D-terminali ning muuta piirkonna liikluslahendust.
Tallinna Sadam asub arendama Vanasadama piirkonda
«Tallinna Sadamal on plaanis tuua sadamafunktsioonide kõrvale Vanasadamasse rohkem linnalist arendust ning muuta piirkond kergesti läbitavaks ning atraktiivseks linnaruumiks,» ütles Tallinna Sadama kinnisvara ärisuunajuht Ahto Ader BNS-ile.
Ta rääkis, et parajasti on sadam välja töötamas uut kinnisvaraalast arendusplaani. Eelmine säärane niinimetatud masterplaan valmis 2011. aastal, selle järgi tegi Tallinna Sadam algust sadamaala arendamisega. Kava valmimise järel saab Tallina Sadamale täpsemaks ka investeeringute rahaline maht.
Plaaniga soovibki sadam määrata suures plaanis ära sadama ja linnalise arenduse alad, hoonete põhimahud, ühendusteed ja tänavavõrgustiku, avaliku ruumi ning eeldatavad funktsioonid piirkonna edasiste arendus- ja äriplaanide tarbeks. Sellele järgnevad hiljem arhitektuursed lahendused ning investeerimisotsused konkreetsete objektide ja alade kaupa.
«Antud plaani raames lahendame ja kaalume muuhulgas silla rajamist üle Admiraliteedi basseini, Admiraliteedi basseini ümbruse väljaehitamist, muudame liikluslahendusi terminalide ümbruses ja sadama-alal. Samuti on plaanis nii A-terminali kui ka D-terminali arendused,» rääkis ta.
D-terminali laiendusprojekt on praegu eskiisprojekti staadiumis, peapõhjus selle rajamiseks on Tallinki järgmisel aastal valmiv 230-miljoniline suur laev Megastar. Liikluslahenduse puhul plaanib sadam muuhulgas ümber korraldada veoautode korralduse ja põhimõtteliselt suunata need sadama äärealadele, ehkki veoautod peavad siiski saama kiiresti sadamasse ja sadamast välja.
«Suuremad kinnisvaraarendused saavad olema praeguse Balloon Tallinna ehk kruiisiala ja Linnahalli vahelisel alal ning planeeritava Reidi tee ääres, mis hakkavad eeldatavasti hõlmama erinevaid funktsioone nagu meelelahutus, toitlustus, majutus, kaubandus, kommerts ja elamud,» rääkis Tallinna Sadama kinnisvara ärisuunajuht.
Sadam plaanib sadama ja Reidi tee piirile rajada ka täiendavad ristmikud teeprojekti raames, ent täiendavaid liiklussõlmi kui selliseid plaanis pole. «Sadama territooriumil sees muidugi teeme suuremaid liikluse ümberkorraldusi – see on tavapärane reisi- ja mingil määral kaubasadama liiklus oma check-ini, ootealadega ja sadama muude funktsioonidega,» ütles Ader.
Mere äärde kaalub Tallinna Sadam ka jalakäijate promenaadide või muude radade rajamist. Kallasrada Aderi sõnul sadamasse ei tule, kuna see sobib rohkem loodususesse. Üks võimalikest jalakäijate promenaadidest võib tulla Reidi tee projekti raames kohta, kus saavad kokku Reidi tee, meri ja Vanasadama maa, lisas ta.