Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Šokis klient: Taxify taksojuht pani tüli tõttu uksed lukku ja sõitis politseisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi, Anna-Maria Uulma
Copy
Taxify rakendus.
Taxify rakendus. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Hiljuti on sagenenud kaebused taksoteenuste ja juhtide halva teeninduse kohta. Munitsipaalpolitsei amet avaldab kokkuvõtte äsja halva kohtlemise ohvriks langenud kliendi juhtumist, millest anti neile teada eile pärastlõunal.

Avalduse teinu ei soovinud menetlust, kuid soovis juhtumi laiemat kajastust, teatas munitsipaalpolitsei pressiteate vahendusel. Nimelt möödunud nädala neljapäeval tellis Triin (nimi muudetud) koos sõbrannaga Taxify äpiga takso Mustamäele, valides maksemeetodiks Taxify-makse. See tähendab, et raha läheb maha otse arvelt.

Sõit viis Hiiu kanti, sihtkohta saabudes oli arve neli eurot. Kahjuks selgus, et äpp ei tööta ning makset ei olnud kliendi poolt valitud meetodil võimalik sooritada. Triin pakkus omalt poolt välja kaardimakset, millest juht keeldus. Seejärel pakkus naine välja kohapeal tehtavat ülekannet juhi pangakontole. Ka sellest juht keeldus ning selle asemel, et edasist lahendust otsida hakkas sõitma, teatades, et minek on lähima pangaautomaadi juurde.

Antud asukohta arvestades tähendanuks see tagasisõitu pea pool teed ehk Nõmme keskusesse. Triin palus auto peatada, sest ta ei olnud nõus töötava taksomeetriga topeltsõitu tegema ja selle eest maksma. Seda ta ka ütles, kuid juht lisas hoopis kiirust. Nüüd püüdsid naised autot peatada, avades auto ukse.

«Sest lahtise uksega normaalne autojuht ju ometi ei sõidaks,» arvas Triin. «Aga sõitis, ja tegi veel ohtliku pöörde kõrvaltänavalt Pärnu maanteele, uks pärani.»

Naised protesteerisid tulutult ja kuna taksojuht keeldus seisma jäämast, helistasid lõpuks politseisse. Järgnes tihe sõnavahetus ja siis tegi juht ootamatult peatuse bensiinitanklas. Triin astus autost välja, lootuses asi siiski ilma politsei sekkumata ära lahendada. Seepeale lukustas aga taksojuht uksed ning sõitis tagaistmel lõksu jäänud ja protesteeriva noorukese naisterahvaga minema. Nagu hiljem selgus – politseijaoskonda.

«Võtsin omakorda järgmise takso ja sõitsin neile järele. Sain teepeal ka sularaha automaadist raha võetud,» kirjeldas Triin. Politseis maksis ta juhile viis eurot, rohkem ei olnud valmis maksma. «Olin ju teisele taksole ka veel tasunud. Ebaõiglus kummitas hinges. Politseis soovitati avaldusega muposse pöörduda ja seda ma tegin.»

Triin rääkis telefonivestluses mupo ametnikule, et töötab igapäevaselt inimestega ja peab ennast heaks suhtlejaks. «Kriisisituatsioonide ja konfliktide lahendamine käib minu igapäevaste tööülesannete hulka. Mul pole kunagi varem olnud olukorda, mis ei oleks lahendust leidnud,» selgitab ta. Ka on ta väga sage taksoteenuse kasutaja ja varem pole olnud ühtegi juhtumit, mis oleks jäänud kas tehniliste või suhtlusprobleemide tõttu lahenduseta. 

«Ma ei tea, kas inimesel oli halb tuju või ei valda ta vajalikul tasemel tehnilisi vahendeid. Ma kahtlustan viimast, sest ka varem on äpp kokku jooksnud ning juht on kas shut downi teinud või andnud oma andmed ja ma olen kodust ülekande teinud. Usaldus on ilus asi ja senini on see pidanud. Olen Taxify püsiklient ja tuntud kasutaja nende andmebaasis. Nüüd siis selline asi,» mõtiskles naine.

Antud juhtumi puhul on hirmutav see, et tema noor sõbranna sattus olukorda, mida ei olnud enam võimalik hallata. «Lukustatud ustega auto. Kust mina tean, äkki oleks midagi koletut juhtunud. Maailm on muutunud kontrollimatuks. Mina ju vastutan nii noore inimese elu eest. Ma leian, et see juhtum peab saama kajastatud, et inimesed oleksi ettevaatlikud.»

Ometi ei soovi Triin, et alustataks ametlikku menetlust. Osalt hirmust, et juhile on teada tema aadress ning menetluse algatamine tähendab ütluste andmist, millega menetlusalune tutvuda saab, sealhulgas kõigi vajalike isikuandmetega.

«Ma loodan, et juht on saanud aega järele mõelda, on rahunenud ning mõistab oma käitumise miinuspooli. Taxify on lubanud mulle arved tasuda ning edaspidi selle juhi teenuseid enam mitte kasutada. Olgu see teada aga ka kõigile taksokasutajatele - olge valmis igasugusteks olukordadeks. Ja ikkagi on uskumatu, et juhtide seas on neid, kes ei valda tehnikat, nad peaks ju olema kõik koolituse läbinud. Kas ja kuidas seda suudetakse praktikas kontrollida,» on naine ikkagi nõutu.

MUPO-le on järjest rohkem laekunud avaldusi, kus ühelt poolt taksojuhtidele tehakse külm arve ehk jäetakse arve tasumata. Teisalt aga ka avaldusi, kus ei olda rahul proportsionaalselt suure arve pärast, seda nii Taxify keeruka tariifisüsteemi kui ka FIE-na töötavate juhtide ebaaususe tõttu.

MUPO esindaja märgib, et taksonduses on riiklikul tasandil midagi mäda. Oleks vajalik maha istuda mitme osapoole – riigi, omavalitsuse, taksofirmade ja teenusepakkuja esindajate tasandil. Eesmärk on ju taksonduse tsiviliseeritud reguleerimine kliendile parima ja turvalisema teenuse pakkumise eesmärgil. 

Taxify juht Martin Villig vabandab avalikkuse ja konkreetse kliendi eest, sest ka nende jaoks ei käitunud taksojuht kahjuks kliendisõbralikult.

«Taksojuht oleks pidanud leidma kliendiga kokkuleppe sobiva maksemeetodi osas,» sõnas Villig.

Villigu sõnul informeeritakse taksojuhte koolituse käigus, et Taxify makse puhul on raha kättesaamine taksojuhile garanteeritud Taxify poolt, isegi kui esineb ajutisi tehnilisi probleeme (näiteks kehv mobiilside).

«Taxify klienditugi lahendas antud probleemi operatiivselt ühe päeva jooksul suheldes nii kliendi kui taksojuhiga. Klient on meile kinnitanud, et on Taxify poolt pakutud tasuta sõidu kupongiga igati rahul ja kasutab meie teenuseid ka edaspidi. Taksojuhiga oli meil tõsine vestlus ja taksojuht on meie süsteemis blokeeritud ebasobiva käitumise tõttu,» sõnas Villig.

Villigu sõnul soovitavad nad kindlasti peale igat sõitu jätta hinnang osutatud teenuse kohta ning muredega pöörduda otse nende klienditoe poole.

Tagasi üles