Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Läti majanduspolitsei uurib Ossinovski osalusega rongiprojekti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Oleg Ossinovski
Oleg Ossinovski Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES

Läti majanduspolitsei hakkas uurima Oleg Ossinovski osalusega 22 miljonilist diiselrongide renoveerimise projekti, mille lõplikku valmimist on juba enam kui poole aasta võrra edasi lükatud, kirjutab Läti päevaleht Diena.

Majanduspolitsei juht Peteris Bauska on saatnud kirja transpordiministeeriumile, milles nõuab ametnike vastustuse ja hilinemisest tekkiva kahju hindamist, kirjutas leht esmaspäeval, vahendab BNS. 

21,9 miljoni eurose maksumusega lepingu võitis kaks aastat tagasi kolmest ettevõttest koosnev konsortsium DMU Vilcieni, mille üks osapool on Oleg Ossinovski suurosalusega AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca.

Lisaks kuulub selles osalus Rigas Vagonbuves Rupnicale (RVR), mille nõukogu esimees on Vene kodanik Eduard Boze, ja mida kaudselt kontrollib Aleksandrs Brandavs.  Kolmas osapool VRC Zasulauks kuulub 49 protsendi ulatuses RVR-ile ja 50,9 protsendi ulatuses tellijale Pasazieru Vilciensile.

Projekti valmimistähtaega on korduvalt edasi lükatud. Samuti tuvastati puudusi esimeses Pasazieru Vilciensile üle antud rongidekogumis.

Pasazieru Vilciens kinnitas, et uurimine on alanud. Ettevõte on saanud kätte majanduspolitsei küsimused ja koostab hetkel vastuseid. Samal ajal märkis ettevõte, et projekt on edenemas - neli rongide gruppi on antud töösse, viies on vastu võetud ja kuuendat rongigruppi hetkel testitakse. Läti valitsus on pikendatud projekti lõpptähtaega 30. septembrini.

Kokkulepe 19 diiselrongi renoveerimiseks allkirjastati 2014. aasta 31. jaanuaril ja töö pidi algse tähtaja kohaselt valmis olema 2015. aasta septembris, mida seejärel pikendati tänavu 30. juunini.

Transpordiministeeriumi sõnul oli uus pikendus vajalik mitmete asjaolude tõttu, eriti selle tõttu, et peale esimeste renoveeritud rongide töölepanekut ilmensid mitmesugused puudused ja viienda ning kuuenda rongidekogumi osasid kasutati nende puuduste kõrvaldamiseks, kuid Venemaa varustajad ei suutnud piisavalt kiiresti vajaminevaid varuosi valmistada ja osa juppe on endiselt puudu.

Hilinemise eest on plaanis DMU Vilcienilt nõuda leppetrahvi 2,2 miljonit ehk 10 protsenti lepingu maksumusest.

Tagasi üles