Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Liit: Taxify ja Uberi muutuv hinnapoliitika ajab kliendid segadusse (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Eesti taksoettevõtjate liidu teatel tekitab sõidujagamisrakenduste Taxify ja Uber hinnapoliitika klientides segadust, sest sõiduhinnad võivad ootamatult muutuda.

Viimasel ajal on taksoettevõtjate liit saanud mitmeid kaebusi sõitjatelt, kes on üllatunud suure sõiduarve tõttu. Kümnekonna juhtumi puhul on selgunud, et hinnamanipulatsioonid esinevad sõidujagamisteenuseid pakkuvates rakendustes Taxify ja Uber, mille puhul ei ole valdavalt tegemist ametlike taksoteenustega.

Siiski on liidu väitel täheldatav, et ka üksikud Taxifys sõitvad ametlikud taksod on hakanud seadusevastaselt eelistama taksomeetri asemel äpimeetreid, et rohkem teenida.

«Inimesed, kes tellivad omale auto, ei pööra piisavalt tähelepanu, kas tegu on taksoga või isehakanud sõidujagajaga. Ja peaaegu mitte keegi ei pööra tänapäeval enam tähelepanu, kas juht arvestab hinda taksomeetri või digitaalselt manipuleeritava äpimeetri alusel,» lausus Mart Palm taksoettevõtjate liidust.

Palmi sõnul näitavad nendeni jõudnud kaebused, et nii Taxify kui Uber kasutavad mitmeid eri tariife päevasel ja öisel ajal, samuti korrutavad oma hinnad teatud koefitsendiga nädalavahetuseti, mil teenuse järgi kasvab nõudmine.

«Praegu on laekunud kaebustes juttu 1,5- kuni kahekordsetest hinnakääridest, kuid oleme kuulnud ka üksikutest juhtumitest hinna kolmekordistamisega,» sõnas Palm.

Tema kinnitusel ei puuduta siiski kõik hinnamanipulatsioonijuhtumid vaid plafoonita autosid. On tulnud ette ka juhtumeid, kus ametlik plafooniga takso sõidab Taxify äpimeetri, mitte aga taksomeetri alusel ja seega tuleb kliendil endal olla valvas ja tähelepanlik, et teda liigselt ei kooritaks. Taksojuhid riskivad nõnda aga oma litsentsist ilma jäämisega, sest seadusega on selline topelttariifindus üheselt keelatud.

Taxify esindaja Henrik Raave kommenteeris, et iseenesest ei ole dünaamiline hinnastamine probleemiks klientidele ega juhtidele. «Tipptunni kõrgem tariif meelitab sõitma rohkem juhte, sest nende teenistus suureneb. Arvukam juhtide hulk omakorda tõstab tõenäosust, et sõidusoovija saab tipptunnil auto,» märkis ta.

Palm juhtis tähelepanu, et praegu ei reguleeri seadused sõidujagamisteenuste pakkujate hinnapoliitikat ja nii Uber kui Taxify on seda aktiivselt enda kasuks ära kasutanud. «Kui soovite olla kindlad, et tellitud takso hind oleks sama, mis eile päeval ja üleeile öösel, tasuks eelistada ametlikke taksosid, millel on kohustus sõita ühesuguste ja taksos nähtaval asetsevate hinnakirjadega ja mille osas on seadusega ette nähtud ka ülemised hinnapiirid,» märkis ta.

Siiski tasuks ka siis veenduda, millise seadme alusel juht hinda arvestab. Kui ametlikus taksos on töötav taksomeeter ja lisaks töötab äpimeeter, mis kalkuleerib suurema summa, siis ei ole reisija kohustatud äpimeetrit arvestama.

Tagasi üles