USA presidendivalimisi iseloomustavad sadadesse miljonitesse dollaritesse küündivad kampaaniaeelarved. Varasemate valimiste põhjal saab selgeks, et Valgesse Majja pääseb tavaliselt kandidaat, kes suudab koguda kampaaniaks rohkem raha.
Ajalugu näitab: võidab see, kellel on rohkem raha (2)
Kümnete tuhandete osalejatega valimisüritused, arvukad telereklaamid ja silte täis kleebitud koduõued – see kõik nõuab raha. Ilma selleta ei saavuta USAs valimistel suurt midagi. Saksa majanduslehe Handelsblatt andmetel on demokraatide esinumbri Hillary Clintoni tiim kogunud juuli lõpuks üle 370 miljoni dollari (330 miljonit eurot) annetusi. Sellega on Clinton mäekõrguselt üle konkurendist Donald Trumpist. Vabariiklaste kandidaadile on eraisikud ja organisatsioonid juuli lõpuks andnud ligi neli korda vähem raha – kõigest 96 miljonit dollarit (ligi 86 miljonit eurot).
Vaatlejate hinnangul püsib Clinton praegu graafikus, et koguda valimispäevaks sama palju raha, kui suutis president Barack Obama oma kampaaniate ajal. Obamale kuulub rahakogumises ka absoluutne rekord: 2008. aastal annetati tema kampaaniale praegustes hindades 850 miljonit dollarit (758 miljonit eurot). Obama kaks kampaaniat läksid kokku maksma üle pooleteise miljardi dollari.