Päevatoimetaja:
Sander Silm

Automüüja: firmadele muutub kasutatud autode ostmine otstarbekaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Aliaga
Copy
Kasutatud auto ostmine on laialt levinud.
Kasutatud auto ostmine on laialt levinud. Foto: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Tuleva firmaautode maksustamise muudatuse tõttu on ettevõteteil otstabekas osta kasutatud autosid, sõnas auto24.ee omanikfirma AS Sanoma Baltics juhatuse esimees Margus Tomberg.

«Tulevikku vaadates võib arvata, et heas seisukorras, üle 5 aasta vanuste sõidukite väärtus püsib ajas paremini,» kommenteeris Tomberg pressiteates. «Kavandatav ettevõtete sõiduautode erisoodustuse maksumuudatus ning selles sisalduv 25 protsendiline maksusoodustus üle 5 aasta vanustele sõidukitele  muudab ettevõtetele  kasutatud autode hankimise otstarbekaks.»

Võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga on hinnad auto24 portaalis tänavu veidike tõusnud ja seda nii tavakasutajate kui ka autopoodide pakutavatel autodel. Kui tavakasutajate autode keskmine hind läinud aasta esimesel poolaastal oli 5976 eurot, siis tänavu on see 6374 eurot ehk siis umbes 400 euro võrra suurem.

Kuigi autopoodide pakutavatel autode keskmine hind on tõusnud umbkaudu sama summa võrra, siis protsentides ehk veidi vähem. Sarnast tendentsi võis tänavuse esimesel poolaasta puhul täheldada ka mediaanhindade puhul.

Kuigi automüügiettevõtete poolt pakutavate autode keskmine hind on portaalis umbes 40 protsenti kõrgem tavakasutajate poolt pakutavate autode hinnast, lüheneb jätkuvalt autopoodide keskmine müügiperiood, mis tänavu esimesel poolaastal oli 67 päeva, aga mullu samal perioodil 76 päeva. Tavakasutajate poolt pakutavate autode müügiperiood on tänavu aga veidi kasvanud: 44,8 päevalt möödunud aastal 46,9 päevale tänavu.

Kuigi aktiivsus ja hinnad kasutatud autode turul on veidi tõusnud, siis Eesti suurima automüügiportaali auto24 andmetel kroonib populaarsemate markide ja mudelite edetabeli tippu jätkuvalt Saksamaa autotootjate toodang.

Tagasi üles